پژوهشگاههای پزشکی رتبه بندی شدند/ انستیتو پاستور در صدر

    کد خبر :189317

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از رتبه بندی پژوهشگاههای پزشکی خبر داد و گفت: انستیتو پاستور رتبه اول را کسب کرد.

دکتر شاهین آخوندزاده در نشست خبری بیست و سومین دوره جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی گفت: جشنواره رازی در سالهای اخیر وجهه ملی پیدا کرده است و سیاست های جشنواره در انتخاب برگزیدگان تأثیر مستقیمی گذاشته است.

آخوندزاده افزود: جشنواره در سالهای اخیر بر حسب شرایط دچار تغییراتی زیادی شده و در دوره هایی که مدیریت پژوهشی پررنگ بوده خروجی دانشگاه های علوم پزشکی به سمت خروجی پژوهشی حرکت کردند.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به تغییرات گروه های برگزیده در طول جشنواره رازی اظهار داشت: پیش از این گروه بندی ها بسیار تخصصی و جدگانه بود تا حدی که ۱۷ گروه از جشنواره رازی برگزیده های خود را می شناختند اما با تغییرات پیش آمده، گروه ها با یکدیگر ادغام شدند و اکنون سه گروه علوم پایه پزشکی، علوم بالینی و سلامت، ابداعات و اختراعات و فناوری داریم.

آخوندزاده ادامه داد: انتخاب شرکت کنندگان در جشنواره رازی براساس این است که «اچ ایندکس» آنها از یک سطحی بالاتر باشد و در ۸ سال گذشته در جشنواره انتخاب نشده باشد.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به کمبود اعتبارات در حوزه پژوهش یادآور شد: با توجه به اینکه سختی بسیاری در حوزه پژوهش وجود دارد ما تنها ۱۲ درصد اعتبارات امسال خود را گرفته ایم اما سعی کرده ایم میزان جوایز برگزیدگان رازی به اندازه سال گذشته باشد.

به گزارش مهر، وی با اشاره به رتبه بندی پژوهشگاه ها برای اولین بار گفت: برای نخستین بار در جشنواره رازی پژوهشگاه ها رتبه بندی شدند که انیستیوپاستور ایران رتبه اول را کسب کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید