تولد100دختر به ازای 106 پسر در سال 96

    کد خبر :189291

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در هفت ماهه امسال به ازای تولد100دختر 106 پسر متولد شده و در عین حال بیماری ها قلبی و عرقی شایع ترین علل مرگ ایرانیان به شمار می آید .

سیف الله ابوترابی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود:از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه امسال یک میلیون و 138 هزار و 246 ولادت در کشور به ثبت رسید .
وی ادامه داد : از این شمار ولادت ثبت شده، 586هزار و 205 پسر و552 هزار و 41 دختر بودند .

وی در خصوص مدت مشابه متولدین در سال 95 نیز اظهار کرد: یک میلیون و 159 هزار و 971 نوزاد از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال 95 در کشور متولد شد و ولادت این شمار نیز درمهلت قانونی (15 روز) به ثبت رسید؛ ضمن اینکه 1،5 درصد کاهش در9ماهه امسال سال نسبت به سال گذشته داریم .

سخنگوی سازمان ثبت احوال خاطر نشان کرد: 6 / 98 درصد از ولادت های ثبت شده تا یکسال پس از رخ داد، در مهلت قانونی 15 روزه به ثبت احوال اعلام شده است ومیزان عمومی ولادت (ولادت های رخداده به ازای یک هزار نفر جمعیت در یک سال شمسی) در امسال 19در هر هزار بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال تاکید کرد: میانگین سن مادران 28 سال و 10 ماه و میانگین سن پدران 33 سال است.

**محبوب ترین نام های نوزادان در سال 1396

وی گفت: محبوب ترین نام های نوزادان پسر در سال 1396که خانواده ها برای فرزندان خود انتخاب کرده اند به ترتیب فراوانی شامل : امیرعلی، علی، محمد، ابوالفضل، امیرحسین، محمدطاها، امیرعباس، حسین، کیان، محمدحسین، امیرمحمد، محمدرضا، علیرضا، امیررضا، علی اصغر، ماهان، محمدمهدی، محمدجواد، محمد‌امین ومهدی است .
ابوترابی افزود : فراوان ترین نام های انتخابی دختران در امسال نیز به ترتیب فراوانی شامل: فاطمه، زهرا، حلما، زینب، یسنا، نازنین زهرا، آوا، ریحانه، رها، باران، فاطمه زهرا، بهار، آیلین، رقیه، مرسانا، مریم، النا، محیا، حسنا و ثنا است .

**276 هزار و 392 هزارنفر طی 9ماه در کشور فوت کردند

وی اعلام کرد: در 9 ماهه‌ امسال 276 هزار و 392 فوت در کشور به ثبت رسیده است که98.3 درصد از فوت های ثبت شده تا یکسال پس از رخ داد، در مهلت قانونی 10 روزه به ثبت احوال اعلام شده است و نرخ عمومی مرگ 4 / 7 در هزار نفر جمعیت است.

این مقام مسئول در ثبت احوال در خصوص فوتی های ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: در 9 ماهه سال گذشته در کشور 279هزار و 573تن فوت کردند که وفات آنها نیز در مهلت قانونی (10 روز ) ثبت شد ؛ ضمن اینکه در 9ماهه امسال این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1،1درصد افزایش داشته است .

**بیماری های قلبی و عروقی، شایع ترین علل مرگ ایرانیان است

سخنگوی سازمان ثبت احوال ادامه داد: شایع ترین علل مرگ ایرانیان شامل بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها و تومورها، بیماری های دستگاه تنفسی و حوادث غیرعمدی است .

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت : ظرفیت قانونی، شبکه اعلام وقایع حیاتی در کشور از سال 1385 و با مشارکت بیش از 35هزار ثبت یار شکل گرفته است .

وی اضافه کرد: ثبت یاران شامل دهیاران، بهورزان، متصدیان آرامستان ها، اعضای شوراهای اسلامی، شورایاران، مسئولان پایگاه های بسیج و مدیران مدارس هستند.

ابوترابی تاکید کرد: این مجموعه در ذیل شورای هماهنگی ثبت احوال استان ها و شهرستان ها به ریاست استانداران و فرمانداران فعال است و با برنامه ریزی و تلاش مستمر به انجام رسیده، در حال حاضر بیش از 98 درصد فوت های ثبت شده در فاصله کمتر از یک سال از رخداد، در مهلت قانونی 10 روزه به ثبت می رسند.

به گزارش ایرنا جمعیت ایران در حال حاضر بیش از 80میلیون تن است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید