درخشنده: کیفیت فیلم های جشنواره خوب بود

    کد خبر :189186

پوران درخشنده می‌گوید: اینکه گفته شده ما از تماشای برخی فیلم‌ها دچار سورپرایز و شگفتی شدیم اصلا صحت ندارد اما در مجموع آثار قابل قبول بودند و نمره متوسط رو به بالایی می‌گیرند.

پوران درخشنده (عضو هیئت انتخاب سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت فیلم‌های امسال جشنواره فیلم فجر گفت: فیلم‌های امسال به لحاظ کیفیت خوب بودند و از لحاظ کمیت نیز تعداد زیادی فیلم برای هیئت انتخاب ارسال شده بود.

وی ادامه داد: تقریبا در همه گونه‌های سینمایی و فضاهای مختلف فیلم به دست ما رسیده بود و ما نیز در انتخاب خود توانستیم آثاری را انتخاب کنیم که ضمن تنوع مضمونی دارای کیفیت خوبی نیز باشند.

درخشنده با اشاره به حضور فیلم‌های کمدی در میان آثار انتخاب شده گفت: فیلم‌های کمدی انتخاب شده؛ آثار قابل قبولی هستند و سخیف نیستند و علاوه بر کمدی بودن تاثیرگذار نیز خواهند بود.

وی ادامه داد: آثار اجتماعی که انتخاب شدند برخی مشکلات جامعه را بیان می‌کنند و متاثر از جامعه خود هستند اما از ساختار خوبی برخوردارند و اثرگذار هستند.

درخشنده با اشاره به اینکه بر خلاف سال‌های گذشته با تعداد زیادی فیلم با یک مضمون و محتوا روبرو نشده است، گفت: فیلم‌ها به هیچ عنوان شبیه هم نبودند بلکه همه متفاوت بوده و از تنوع خوبی برخوردار بودند و هر کدام داستان و مساله‌ای جداگانه را تعریف و بیان می‌کردند. می‌توان گفت فیلم‌ها تنوع مضمونی زیادی داشتند.

عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر با اشاره به معیار اصلی هیات انتخاب در گزینش فیلم‌ها گفت: اصلی‌ترین معیار ما کیفیت فیلم‌ها در بخش‌های مختلف بود و عنصر مهم دوم ژانر و همچنین مخاطب داشتن فیلم برای ما بسیار اهمیت داشت.

وی ادامه داد: ما فیلم‌هایی را انتخاب کردیم که دارای ساختار درستی بودند تا آنکه فقط یک مضمونی را روایت کنند. می‌توان گفت استاندارد بودن فیلم و داشتن ساخت درست برای ما بسیار مهم بود.

درخشنده درباره میزان نزدیکی کیفیت فیلم‌ها به یکدیگر گفت: در میان آثار انتخاب شده یکی دو فیلم شاید بالا‌تر از سایر فیلم‌ها باشد اما این اختلاف زیاد نیست و تقریبا همه فیلم‌ها در یک سطح هستند و اکثر فیلم‌ها مخاطب را جذب می‌کنند.

وی درباره اینکه هیات انتخاب براساس چه نسخه‌ای از فیلم‌ها آن‌ها را قضاوت می‌کرد، گفت: همه فیلم‌هایی که دیدیم نسخه کامل آثار بودند البته یکی دو فیلم بودند که نقص‌هایی داشتند که بعد نسخه کامل آن‌ها ارائه شد.

وی ادامه داد: منظور از کامل بودن فیلم‌ها این است که ابتدا و انتهای فیلم و صحنه‌های آنها کامل بود والا بسیاری از فیلم‌ها در بخش‌هایی همچون مسائل فنی کامل نشده بودند یا نیاز به اصلاح داشتند اما این ایرادات در قضاوت ما تاثیری نداشت.

وی درباره نحوه جمع‌بندی آرا و اتفاق نظر اعضای هیات انتخاب پیرامون فیلم‌ها گفت: به هر حال در چنین مواقعی انتخاب چند فیلم نیاز دارد به اینکه اعضا یکدیگر را قانع کنند اما در مجموع آرا بالا بود و ۱۰ فیلم ابتدایی که ما انتخاب کردیم با اکثریت کامل آرا توانستند هفت رای را بدست آورند. شاید فیلم‌های دیگر آرای کمتری داشته باشند اما تمام فیلم‌هایی که انتخاب شدند حداقل پنج رای اعضای هیئت انتخاب را داشتند.

درخشنده با اشاره به ویژگی بارز فیلم‌های امسال گفت: در میان آثاری که دیدیم آثاری با موضوع دفاع مقدس بودند که به ویژه در بخش جلوه‌های ویژه صحنه‌های خوبی داشتند. در فیلم‌های اجتماعی نیز نگاه نویی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: اینکه گفته شده ما از تماشای برخی فیلم‌ها دچار سورپرایز و شگفتی شدیم اصلا صحت ندارد اما در مجموع آثار قابل قبول بودند و نمره متوسط رو به بالایی می‌گیرند.

درخشنده درباره اینکه آیا آشغال‌های دوست داشتنی را برای هیئت انتخاب نمایش دادند یا خیر گفت: ما این فیلم را ندیدم البته من دوست داشتم این فیلم را ببینم اما به ما اعلام شد که سازندگان فیلم از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف دادند.

منبع:ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید