اختلال در اینستاگرام و تلگرام تصمیم مقطعی است/دولت مقابل متعارضان به اموال مردم ایستادگی می‌کند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ۱۶:۵۰
    کد خبر :188876

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه دولت با تمام اقتدار مقابل متعرضان به مال و اموال عمومی مردم ایستادگی می‌کند، درباره اختلال در اینستاگرام و تلگرام، گفت که در زمان بروز اختلالی، استفاده از ابزارهایی برای کنترل تجمعات غیرقانونی وجود دارد که این تصمیمات مقطعی است.

اسماعیل جبارزاده در پاسخ به پرسش دیگری در مورد تعداد دستگیرشدگان در تجمعات اخیر و نقش برخی از فعالان سیاسی در برگزاری چنین تجمعاتی، گفت: این یک جعبه سیاه است که باید باز شود و دلایل این اتفاقات را بررسی کرد. ما در حال بررسی این اتفاقات هستیم. البته اگر اموال عمومی و مال مردم مورد تعرض قرار گیرد طبیعی است که بازداشت صورت گیرد، ما از ستاد بازداشتی‌ها آمار قطعی نداریم که استان‌ها به ما آمار را می‌دهند و در حال بررسی هستند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در مورد تناقض در تعداد آمار کشته شده‌های تجمعات لرستان بین معاون استاندار و نماینده این استان در مجلس، گفت: لازم است از این فرصت استفاده کنم و به کسانی که تریبون در اختیار دارند و مصاحبه می‌کنند یکسری مسائل را یادآور شوم. مهم‌ترین موضوع آن است که باید انصاف رعایت شود و حرف‌ها بر اساس اطلاعات و واقعیات باشد.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: افراد اگر اطلاعات موثر و درستی دارند باید به جای مصاحبه به مسئولان مربوطه داده تا آنها کارشان را انجام دهند. ما در مورد لرستان در حال بررسی هستیم و وقتی بررسی‌ها به اتمام برسد مسئولان مربوطه در لرستان اعم از استانداری و یا … نتیجه را خدمت مردم اعلام می‌کند.

جبارزاده تاکید کرد: دوستان در بیان اظهارنظرهایشان عجله نداشته باشند، فضای عمومی جامعه را رصد کنند و بدانند که اطلاعات و داده‌های آنها در افکار عمومی تاثیرگذار خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه بر اساس قانون، برگزاری تجمعات احتیاج به مجوز ندارد و این موضوع برخلاف صحبت‌های شما است، گفت: هیچ اصل قانونی نگفته است که هر کسی هر جا بخواهد می‌تواند تجمع کند. این روند در هیچ جای دنیا وجود ندارد. باید هویت افرادی که قرار است تجمع را انجام دهند مشخص باشد، نباید تجمع مخل امنیت و آسایش مردم قرار گیرد. باید مرجعی که تقاضای برگزاری تجمع را مطرح می‌کند را مورد بررسی قرار داد و بعد مجوزهای لازم را اعطا کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور توضیح داد: وقتی تشکل، صنف یا گروهی درخواست برگزاری تجمع یا میتینگی را مطرح می‌کند ما باید بررسی کنیم که آیا می‌توانیم امنیت‌شان را تامین کنیم، طبیعتا بر اساس قیافه افراد و یا اینکه ما از آنها خوشمان می‌آید یا خیر، به آنها مجوز نمی‌دهیم. مهم برای ما تامین امنیت آن تجمع یا میتینگ یا تبعات برگزاری‌اش است. ما می‌گوییم مردم تا جایی که به حق دیگران تجاوز نکنند آزاد هستند.

جبارزاده در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اختلال در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام و اینکه آیا قرار است این وضعیت ادامه پیدا کند؟ گفت: دولت بنای تعطیلی شبکه‌های مجازی را ندارد اما در زمانی که ایجاد اختلال می‌شود طبیعی است که از ابزارهای کنترل اجتماعات غیرقانونی و تصمیمات مقطعی استفاده شود.

به گزارش ایسنا،وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه وظیفه مسئولان و قوای سه‌گانه در برابر ناآرامی‌ها چیست، گفت: بر اساس فرموده امام (ره) ما همه خادمان مردم هستیم، وظیفه ما تامین رفاه، آرامش و آسایش و عزت مردم است و هر مسئولی باید چنین دغدغه‌ای را داشته باشد.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: در این اتفاقات دغدغه مسئولان تامین آسایش و آرامش مردم است که باید در این جهت تلاش کرد.

جبارزاده در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مردم عادی که در قالب یک تشکل یا حزب نیستند چطور می‌توانند مجوز بگیرند، گفت: در طول دو سه ماه گذشته مال باختگان موسسه‌هایی برای تجمع مجوز داشتند، مهم آن است که ما بدانیم چه کسانی قرار است با چه نامی تجمع کنند. طبیعتا باید هویت آنها اعلام شود و آنها قابل شناسایی باشند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا تجمعات اخیر منشاء خارجی داشته است؟ گفت: طبیعتا هر کسی که از این اتفاقات اظهار خوشحالی می‌کند خود می‌تواند یک پای قضیه باشد. وقتی امروز می‌بینیم که افرادی در توئیتر و یا سایتی ابراز خشنودی کردند می‌توان آن را به عنوان یک سرنخ نگاه کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید