مراقب باشیم اعتماد عمومی خدشه‌دار نشود

    کد خبر :18834

عضوشورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بهترین راه جلوگیری از آسیب در انتخابات را بیان صادقانه اشکالات دانست.

سید محمد حسینی در مورد ضرورت تشویق جناح‌های سیاسی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: در یک نظام مردم سالار تشکل ها و فعالان سیاسی که مدعی پیشتازی در حوزه اجتماعی هستند بیش از دیگران مسئولیت دارند که مردم را نسبت به تصمیمات سرنوشت ساز مثل مشارکت در انتخابات حساس نمایند و بدین وسیله پایه‌های جمهوریت نظام را استحکام بخشند.

او بابیان اینکه ترغیب مردم به اهمیت دادن به انتخابات کمتر وظیفه جناح‌های سیاسی و تاثیرگذار است، افزود: به هر میزان حضور مردم گسترده‌تر باشد دولت از پشتوانه قوی‌تری برخوردار خواهد بود و با حمایت آحاد جامعه می‌تواند گام‌های بلندتری در مسیر خدمت به مردم و پیشرفت کشور بردارد و در صحنه بین‌المللی نیز با تکیه بر پشتوانه فراگیر ملت می‌توان در احقاق حقوق مردم اقدامات موثری را رقم زد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه بدخواهان نظام الهی و مردمی ما همواره در افکار عمومی دنیا اینگونه القاء کرده‌اند که بین ملت و دولت گسست و انشقاق ایجاد شده است، اظهارداشت:  هر بار حضور مردم خط بطلانی بر این ادعا بوده است لذا  انتظار می‌رود پیشتازان عرصه سیاست با تبیین شرایط کشور و اوضاع منطقه و جهانی، موجبات انتخاباتی با شور و نشاط و اقبال مردمی را فراهم سازند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی،عنوان کرد: به هر حال ما براین باوریم که هر رای یک اعلام بیعت و تجدید میثاق با امام رهبری و اهداف والای نظام اسلامی است و بر این مبنا همه توان خود را بکار خواهیم گرفت.

او تصریح کرد: در  ۳۸ سال گذشته که بالغ بر ۳۵ انتخابات در کشور برگزار شده در کنار نقاط قوت فراوان ضعف‌ها و اشکالاتی وجود داشته که امروز بایستی مراقبت باشیم و پیشگیری کنیم تا آن ایرادات به کشور و منافع مردم آسیب وارد نکند. بهترین راه جلوگیری نیز بیان صادقانه اشکالات است که از جمله آفات انتخابات وعده‌های رویایی و غیر عملی برای فریب افکار عمومی است به هرحال امکانات کشور محدود است و یک شخصیت هر چه توانمند نمی‌تواند در ظرف ۴ سال آنچه را که آرزوی مردم است تحقق بخشد.

وزیر ارشاد دولت دهم در ادامه افزود: پاره‌ای وعده‌ها تنها انتظارات و مطالبات مردم را افزایش می‌دهد و بعدا که عملیاتی و اجرایی نشد موجب سرخوردرگی و ناامیدی می شود. مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور هستند لذا باید مراقب بود که این پشتوانه و ثروت عظیم یعنی اعتمادعمومی خدشه دار نشود. در انتخابات معمولا همه از اخلاق و رعایت ضوابط انتخاباتی سخن می‌گویند اما متاسفانه گاهی برای نیل به قدرت چنان فضا را تیره و تار جلوه می‌دهند و سیاه نمایی می‌کنند و یا حتی متوسل به طرح موضوعات و شعارهای ساختار شکنانه می‌شوند که بر اساس اسلامیت و جمهوریت نظام لطمه می‌زنند و راه بهره برداری دشمنان را فراهم می سازند.

حسینی ادامه داد: رقابت و تمایل به دست یابی به قدرت نباید سیاسیون را کور و کر نماید تا با توسل و تمسک به هر وسیله نامشروع و ابزار نادرست و حرکت‌های پوپولیستی بخواهند به هدف خود نائل شوند.به نظر می‌رسد دلسوزان و آگاهان در مواجهه با این ترفندها و شگردها موظف به روشنگری هستند والبته مسئولان اجرایی و نظارتی انتخابات و دستگاه‌های ذی ربط از جمله امنیتی و قضایی بدون ملاحظه و جانبداری؛ لازم است که وظیفه قانونی خود را از انجام دهند تا چنگ اندازی به چهره نظام اسلامی به یک رویه تبدیل نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید