ناامیدی ائتلاف شکست‌ خوردگان

    کد خبر :188052

در روزهای اخیر در برخی رسانه‌های صهیونیستی به طرحی اشاره شده که توسط کاخ سفید و رژیم صهیونیستی با هدف مقابله با جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است. کاخ سفید هم با صدور بیانیه‌ای، تشکیل کارگروه مشترک آمریکا و اسرائیل علیه ایران را تائید کرد.

علاوه بر این خبر وزیر خارجه آمریکا هم اعلام کرد دولت متبوعش از تمرکز بر برجام صرف نظر کرده و به دنبال ایجاد ائتلاف‌های جدید با متحدان آمریکا از جمله عربستان و رژیم صهیونیستی است.

اظهارات یکی از سردمداران رژیم صهیونیستی که از نزدیکی هر‌چه بیشتر دولت متبوعش با ریاض سخن گفته بود بیش از پیش بر ائتلاف شکست‌خوردگان (آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان) صحه می‌گذارد، شکست‌هایی که در عرصه منطقه کشورهای عربی و اسلامی و حتی در روابط با کشورهای غربی بویژه اروپایی خود را نشان داده است.

کاخ سفید اکنون در هیچ‌یک از پایتخت‌های اروپا مخاطبی برای خود پیدا نمی‌کند و سیاست نابخردانه ترامپ نسبت به بیت‌المقدس، مقابله و واکنش جهانی را برای این کشور به همراه داشت، حتی اقدامات غیردیپلماتیک خانم نیکی هیلی برای جذب آرا و تهدید کشورها، نتوانست بیش از هشت کشور کوچک و بی‌نام را با آمریکا همراه کند. آنچه در عرصه این منطقه می‌گذرد نشان‌دهنده توفیقات روزافزون ایران و شکست‌های پی در پی ائتلاف سعودی، رژیم صهیونیستی و آمریکاست که بحق، ائتلاف میان شکست‌خوردگان است .

انتظار می‌رود در هفته‌ها و ماه‌های آینده این شکست‌ها با ابعادی بزرگ‌تر همراه شود، از این‌رو اقدامات آنها علیه کشورمان با شدت بیشتری همراه خواهد بود. این تحرکات گرچه توسط کاخ سفید و به همراهی ریاض و تل آویو شکل گرفته است نه‌تنها ناقض برجام و تعهدی است که آمریکا در این پیمان چندجانبه دارد بلکه مغایر با هنجارها و قواعد بین‌المللی و منشور سازمان ملل است که کشورها را از هر گونه تهدیدی نسبت به اعضای این سازمان برحذر می‌دارد.

گرچه اقدامات این کشورها جای هیچ‌گونه نگرانی ندارد و حاکی از توانمندی جمهوری اسلامی ایران، عصبانیت و ناامیدی استکبار است، اما لازم است در چهار سطح با آن مقابله شود.

سطح اول: روشنگری و افشاگری در سطح افکار عمومی که آمریکا اندک اعتبار خود را نیز از دست داده و اشاره به آنچه آمریکا نسبت به بیت‌المقدس و حمایت از رژیم صهیونیستی داشته است.

سطح دوم: تشکیل پرونده حقوقی و قانونی از اقدامات خلاف آمریکا و پیگیری آن نزد مراجع ذی‌صلاح.

سطح سوم: مطرح کردن موضوع با شرکای ایران در توافق‌نامه برجام و ایجاد اجماع در میان آنها.

سطح چهارم: پیگیری سیاست‌های ایران در حمایت از کشورهای منطقه و مقابله قاطعانه‌تر با رژیم صهیونیستی.

آنچه در منطقه ما می‌گذرد نشان از یک دوره انتقال و شکل‌گیری ائتلاف‌های جدید دارد. جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از حمایت توده‌های مردم مسلمان از این فضا می‌تواند حداکثر بهره‌برداری را در جهت منافع خود داشته باشد که شرط لازم آن تحلیل صحیح اوضاع منطقه، افزایش توانمندی داخلی و وحدت نیروهای داخلی با هر گرایش و دیدگاهی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید