ممنوعیت تولید ۵۵۳ خودرو با مصرف سوخت بالا در چین

    کد خبر :187682

با تصمیم دولت چین،۵۵۳ خودرو به علت مصرف سوخت بالا، در لیست ممنوعیت تولید قرار گرفتند. در این فهرست، نام مدل‌هایی از مرسدس بنز و بی‌ام‌و نیز دیده می‌شود.

چین در تلاش دیگری برای کاهش انتشار آلودگی هوا، تولید داخلی ۵۵۳ مدل خودروی سواری را از ابتدای سال ۲۰۱۸ ممنوع کرده است. این اعلامیه توسط مرکز خدمات فناوری خودرو چین تنظیم شده، و طبق گزارش بلومبرگ شامل خودروهایی می‌شود که مطابق استانداردهای مصرف سوخت و الزامات آلایندگی این کشور نیستند.

لیست کاملی از خودروهای ممنوعه که توسط این سازمان اعلام شده در دسترس نیست، اما گفته شده شامل مدل‌هایی از مرسدس بنز، بی‌ام‌و، شورولت، فولکس‌واگن و بسیاری برندهای دیگر است. براساس ادعای بلومبرگ، خودروهایی با کد‌های داخلی FV7145LCDBG (آئودی)، BJ7302ETAL2 (مرسدس بنز) و SGM7161DAA2 (شورولت)، که همگی سدان هستند، در این لیست تحریم قرار دارند.

کوی دونگشو، دبیر کل اتحادیه خودروهای مسافربری چین، خاطرنشان می‌کند که ۵۵۳ خودروی ممنوعه تنها بخش کوچکی از وسایل نقلیه مسافری تولید شده در این کشور هستند. وانگ لیوشنگ، تحلیلگری که برای شرکت تامین بازرگانان چین کار می‌کند، اضافه کرده است که این تصمیم، برای اولین‌بار تولید مدل‌های خاصی از خودروها را محدود می‌کند و در آینده نزدیک نیز، این لیست بزرگ‌تر خواهد شد.

چین هنوز هم در حال نهایی کردن جدول زمانی خود برای توقف تولید و فروش وسایل نقلیه احتراق داخلی در این کشور است. دولت چین می‌خواهد به طور کامل به سمت تولید مدل‌های جدیدی از خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی، تمام الکتریکی و پیل سوختی حرکت کند تا نهایتا، حدود ۴۰ درصد کل فروش بازار چین را تا سال ۲۰۳۰ به این خودروها اختصاص دهد.

چین قصد دارد مسیر کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلستان را که اهداف مشابهی دارند، پیگیری کند؛ به همین علت تا سال ۲۰۴۰ ممنوعیت فروش وسایل نقلیه تمام دیزلی و بنزینی را اجرا خواهد کرد. سال گذشته فروش خودروهای الکتریکی در چین ۵۰ درصد افزایش یافت و به ۳۳۶،۰۰۰ دستگاه رسید. انتظار می‌رود این تعداد در سال جاری بیشتر شود و سهم قابل توجهی از بازار چین به خودروی الکتریکی اختصاص داده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید