رییس شورای اسلامی یزد:

افزایش مهاجرت عامل اصلی رشد حاشیه‌نشینی در یزد است

    کد خبر :187647

رییس شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که زیرساخت‌های موجود در یزد قابلیت اجرای طرح پایلوت مدیریت یکپارچه شهری را دارند، گفت: افزایش مهاجرت حاشیه نشینی یزد را افزایش داده است .

به گزارش ایسنا، «غلامعلی سفید» در جریان دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد با استاندار، اظهار کرد: شورای شهر به انتخاب خود در ارتباط با شهردار رضایت کامل را دارد و امیدواریم این انتخاب نتیجه بسیار خوبی به دنبال داشته باشد .

وی به راه اندازی کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری در شورای شهر یزد اشاره کرد . افزود: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و ظرفیت های بسیار گسترده این شهر در ارتباط با گردشگری، لازم بود که این کمیسیون در شورای شهر یزد ایجاد شود .

رییس شورای اسلامی شهر یزد همچنین از راهاندازی دو کمیسیون شهر هوشمند و تلفیق در شورای شهر یزد خبر داد و گفت: با توجه به ارتباط شهرداری با ادارات و نهادهای مختلفی که در شهر فعالیت دارند، به نظر می رسد در صورتی که انسجام بیشتری در این رابطه ایجاد شود، فعالیت ها بهتر و موثرتر انجام می شود .

سفید خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثریت مردم استان در شهر یزد زندگی می کنند، لازم است که مسائل مرتبط با شهر یزد بیشتر توسط مسئولان مورد توجه قرا ر گیرد .

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: این ارتباط و هماهنگی هرچه بیشتر و منسجم تر باشد، امکان تحقق نتایج بهتر و موثرتر در فعالیت ها وجود دارد .

وی بر ضرورت تحقق مدیریت یکپارچه شهری در یزد تاکید کرد و گفت: الان در نقاط مختلف دنیا در این زمینه اقدامات بسیار زیادی انجام شده و ما هم باید به ناچار به این سمت حرکت کنیم .

سفید ادامه داد: در جلساتی که با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، این پیشنهاد ارائه شد که یزد به عنوان الگوی شهرهای کشور در زمینه تحقق مدیریت یکپارچه شهری باشد .

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهمی که الان شورای شهر و شهرداری با آن روبرو است، بحث مهاجرت‌ها است چرا که آمار دقیقی در ارتباط با آنها وجود ندارد و نمی توان برنامه ریزی مناسبی برای ارائه خدمات به آنها انجام داد .

وی تصریح کرد: بحث افزایش مهاجرت‌ها سبب توسعه حاشیه نشینی در شهر یزد شده و علاوه بر آن به دلیل نوع اشتغالهای ایجاد شده برای این افراد، آمار بیکاری مردم یزد به ویژه فارغ التحصیلان افزایش یافته است .

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: بحث مهاجران به ویژه اتباع خارجی در استان یزد به حدی اهمیت دارد که به نظر می رسد لازم است در ارتباط با موضوع آنها، همانند اهمیتی که به بحث انتقال آب قائل هستیم، توجه داشته باشیم .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید