اختتامیه سومین دوره جشنواره موسیقی بسطامی

    کد خبر :187556

آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره موسیقی بسطامی جمعه شب با حضور مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی هنر در تالار وحدت برگزار واز برگزیدگان تقدیر شد

دربخش آلبوم مقام اول تا سوم به ترتیب به آلبوم های “از سراسر گذشته” به خوانندگی محسن حسینی و آهنگسازی احسان عبایی؛ “هجران” به خوانندگی پارسا حسن دخت و آهنگسازی فاطمه فریدی زاده و آلبوم ”هرچه بود گذشت” به خوانندگی مجتبی عسگری و آهنگسازی فرید نجم الدین تعلق گرفت.

در بخش آواز در رده سنی جوانان (کمتر از سی سال) مقام نخست به طور مشترک به محمدرضا بشیرزاده متولی و صادق مرادی اختصاص یافت و محسن سیاوشی و محمد کوزه گر دوم و سوم شدند.

در رده سنی آزاد، حسین رستمی شاپورآبادی و حمیدرضا محمودمنفرد مشترکا مقام اول را کسب کردند. و یاسر پهلوان و مهران شریفی نیز توسط هیات داوران بعنوان نفرات دوم و سوم انتخاب شدند.

در بخش بانوان نیز از آساره شکارچی و سمن صرامی تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم حسام الدین سراج خواننده موسیقی سنتی ایران، گفت: ظرافت آواز ایرانی دست آورد هزاران سال تلاش است که اکنون به میراث ملی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در این روزگار جشنواره موسیقی ایرانی اشائه دهنده این هنر است و پیش از این نیز جشنواره هایی برگزارشد،مانند جشنواره باربد که در این عرصه رقابت های سالمی را ایجاد کرد تا موسیقی دانانی را داشته باشیم که به، آنها افتخار کنیم.

وی افزود: گاهی برخی هنرجویان به نتایج اعتراض دارند، اما جشنواره در سه بخش به صورت کدبندی شده، داوری شد، اساتید و داوران در حوزه های مختلف و با پارامترهای گوناگون مراحل داوری را انجام داده اند. امیدواریم برگزیدگان چراغ موسیقی ایران را در سال های آتی روشن نگه دارند.

این جشنواره در سه بخش خواننده ها و آلبوم های برتر را در رده های سنی مختلف برگزار کرد.

منبع:ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید