اسحاق جهانگیری؛ آماده کاندیداتوری در انتخابات ١٤٠٠ می شود؟ /بازگشت آقای معاون اول به جمع اصلاح طلبان

    کد خبر :187247

علي تاجرنيا، عضو انجمن اسلامي جامعه پزشكي كه خود نيز در كنگره اين تشكل حضور داشت، معتقد است صحبت‌هاي جهانگيري رنگ و بوي انتخاباتي نداشته و حال كه وقت ايشان آزاد‌تر شده قصد دارد تعامل خود با احزاب اصلاح‌طلب را افزايش دهد.
به گزارش نامه نیوز، مشروح این گفتگو را بخوانید؛

تحليل شما از ابراز علاقه اسحاق جهانگيري براي حضور در جمع اصلاح‌طلبان چيست؟

اسحاق جهانگيري كسي بود كه در رقابت‌هاي انتخاباتي دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري گرايش و خط سياسي فكري خود را شفاف كرد. ايشان در دولت يازدهم با توجه به پوزيشن معاون اولي نقش و اثر‌گذاري بيشتري داشت. شايد به همين دليل مقداري از احزاب اصلاح‌طلب فاصله گرفته بود اما اكنون مي‌خواهد اين فاصله را ترميم كرده و ارتباط خود با اصلاح‌طلبان را افزايش دهد. اين افزايش رابطه به دليل افزايش اثر‌گذاري و همچنين علاقه آقاي جهانگيري به جريان اصلاح‌طلب است چون ايشان به بدنه اين جريان تعلق دارد. صحبت ايشان در مجمع عمومي انجمن اسلامي جامعه پزشكي ايران يك صحبت معمولي بود كه از خط فكري ايشان نشات مي‌گيرد.

آيا اين به معناي اعلام آمادگي براي حضور در انتخابات ١٤٠٠ است؟

صحبت درباره انتخابات بعدي بسيار زود است.

دليل علاقه آقاي جهانگيري به حضور بيشتر در ميان اصلاح‌طلبان چيست؟

ايشان مي‌خواهد در عرصه سياسي نقش موثر‌تري ايفا كند. راه‌حل بسياري از مشكلات در كشور ما راه‌حل سياسي است و با توجه به گره خوردن مشكلات اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي به سياست، من فكر مي‌كنم آقاي جهانگيري با درك درستي از اين مطلب مي‌خواهد تاثير‌گذاري خود را افزايش دهد. اين تعامل به حل مشكلات اقتصادي و فرهنگي كمك خواهد كرد.

آيا نقش جهانگيري در دولت دوازدهم كمرنگ‌تر شده است؟

من فكر مي‌كنم نقش ايشان كمرنگ‌تر شده يا به نحو ديگر بايد بگويم افراد ديگري به دولت وارد شده‌اند كه نقش آنها بسيار پررنگ‌تر از آقاي جهانگيري است.

آيا حضور اين افراد سبب بروز اين اتفاق شده است؟

آقاي جهانگيري در اين مقوله چوب اصلاح‌طلبي و شفافيت خود را مي‌خورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید