حضور جشنواره اولی‌ها در کنار خاک خورده‌های موسیقی

    کد خبر :187182

در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، مانند دور‌ های گذشته شاهد حضور خوانندگانی هستیم که برای نخستین بار در این فستیوال حضور دارند.

با اعلام برنامه های سی و سومین جشنواره موسیقی فجر،‌ مشخص شد در این دوره مانند دوره های گذشته شاهد حضور خوانندگانی هستیم که برای نخستین بار در این فستیوال حضور دارند.

مهدی جهانی که در نخستین شب جشنواره، نخستین اجرای پاپ را در سالن ایرانیان بر عهده دارد، از جمله جشنواره اولی هاست.

در شب دوم، مهدی یراحی‌ در سالن ایرانیان ساعت 19 نخستین اجرایش در جشنواره موسیقی فجر را تجربه می کند. سانس بعدی امید حاجیلی به روی صحنه می رود که در دوره های قبل هم شرکت کرده بود و طرفداران فراوانی هم دارد.

همان شب در ساعت 21 و30 دقیقه علی زندوکیلی در برج میلاد میزبان طرفدارانش است. او در دوره گذشته جشنواره هم، در برج میلاد اجرا کرده بود.

در شب سوم حامد همایون در دو سانس به روی استیج می رود. جالب اینکه نخستین اجرای رسمی حامد همایون در جشنواره سال گذشته بود. البته که در سال گذشته بیشترین اجرا هم برای همایون بود. او در چهار سانس در نمایشگاه بین المللی سالن میلاد به روی استیج رفت.

داماهی و بمرانی هم در این شب میزبان علاقه مندان به موسیقی تلفیقی هستند.

شب چهارم محمد علیزاده در دو سانس روی استیج می رود. او هم در دوره گذشته در جشنواره حضور داشت. البته اجرای او به دلیل حادثه پلاسکو در شرایطی متفاوت از دیگر کنسرت های شاد علیزاده برگزار شد.

شب دیگر در سالن ایرانیان زانیار خسروی مانند سال گذشته یک سانس را در جشنواره اجرا می کند. این دومین تجربه خسروی است، برادر زانیار یعنی سیروان دو سانس از جشنواره را در شب های پایانی به خود اختصاص داده است.

سیروان خسروی در سی و یکمین دوره جشنواره حضور داشته است. پس از اجرای زانیار خسروی، سینا شعبانخانی به روی استیج می رود. او در سال 96 نخستین اجرایش را در نمایشگاه بین المللی تجربه کرد و بنابراین این نخستین اجرای او در جشنواره است.

بهنام بانی هم که این روز ها حسابی در دل مخاطبان موسیقی جا باز کرده، در دو سانس در 25 دی به روی استیج می رود. او هم امسال نخستین اجرایش را تجربه کرده بود و این نخستین حضورش در جشنواره است.

در شب های بعدی هم به ترتیب ماکان بند، پازل بند، علیرضا طلیسچی و امیر عباس گلاب همگی نخستین حضور در جشنواره موسیقی را تجربه می کنند.

در شب پایانی جشنواره هم امید نعمتی در دو سانس در برج میلاد از نزدیک برای هوادارانش قطعاتی را اجرا می کند.

رضا صادقی،‌ میثم ابراهیمی،‌ سیامک عباسی،‌ فریدون آسرایی، فرزاد فرزین، محسن یگانه،‌ شهرام شکوهی و اشوان از جمله غایبان این دوره از جشنواره موسیقی فجر هستند که در دوره های پیش حضور داشتند.

نکته دیگر این که در جشنواره امسال برخلاف سال های گذشته دیگر خوانندگان پاپ فقط در یک شب و نهایتا دو سانس می توانند اجرا کنند و علاوه بر آن، اجرای هر خواننده پاپ در سالن ایرانیان است. این در حالی است که سال گذشته اجرا های پاپ در نمایشگاه بین المللی و برج میلاد برگزار می شد.

گفتنی است ؛ سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی در تهران برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید