قیمت جهانی طلا امروز جمعه به بیش از 1295 دلار رسید

    کد خبر :186608

قیمت طلا در حالی توانسته است سطح مقاومتی 1290 دلاری را بشکند که در حال ثبت بهترین عملکرد خود از سال 2010 میلادی است. بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار و تشدید نگرانی های سیاسی در عرصه بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

این گزارش افزود: قیمت هر اونس طلا امروز جمعه به بیش از 1295 دلار رسیده است که این بالاترین قیمت طلا از 29 نوامبر به شمار می رود.

قیمت طلا روز چهارشنبه برای نخستین بار از نوامبر توانست تا به بالاتر از میانگین 100 روز اخیر خود برسد.

قیمت جهانی طلا در هفته اخیر با رشد 1.5 درصدی روبرو شده تا برای سومین هفته متوالی یک روند صعودی را ثبت کرده باشد. قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون نیز 12 درصد رشد داشته تا بهترین عملکرد قیمت این فلز گرانبها از سال 2010 میلادی باشد.

طلا همچنین بهترین عملکرد ماهیانه خود را از اوت ثبت کرده و بیش از 1.5 درصد رشد داشته است.

قیمت طلا روز پنجشنبه نیز برای نهمین روز متوالی افزایش یافت که این طولانی ترین روند افزایش قیمت جهانی طلا از جولای 2011 میلادی به شمار می رود.

شاخص ارزش دلار از ابتدای امسال تاکنون بیش از 9 درصد کاهش داشته است. این بدترین عملکرد ارزش دلار از سال 2003 میلادی به محسوب می شود. کاهش ارزش دلار عامل مهمی در افزایش قیمت جهانی طلا بوده است.

البته سرمایه گذاران پیش بینی کرده بودند که اجرای طرح دولت ترامپ برای کاهش مالیات ها و سیاست های پولی سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده به نفع ارزش دلار خواهد بود. ولی ارزش دلار تاکنون با کاهش روبرو شده است.

فدرال رزرو آمریکا طی سال 2017 میلادی 3 بار نرخ بهره را افزایش داده ولی این مساله نتوانسته است موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا شود.

افزایش چشمگیر شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا نیز مانعی برای ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا نبوده است.

تازه ترین آمارها نشان می دهد که خالص واردات طلای چین از هنگ کنگ طی ماه نوامبر بیش از 23.6 درصد کاهش داشته است. قیمت هر اونس نقره نیز با 0.1 درصد کاهش به 16.82 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز از ابتدای سال 2017 تاکنون 5.7 درصد رشد داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید