رئیس مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس انتقاد کرد

غفلت از پرستاران هرمزگان و ضرورت برطرف کردن مشکلات آن‌ها

    کد خبر :186597

رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که از پرستاران استان غفلت شده و برطرف کردن مشکلات آن‌ها باید در اولویت باشد، گفت: پرستاران این قشر زحمتکش که با دلسوزی و صبر به بیماران رسیدگی کرده و با وجود مشکلات فراوان با عشق کارهای خود را پیش می‌برند که باید حقوق و مزایای آن‌ها تقویت و مشکلات این قشر را کم کنیم.

به گزارش ایسنا، «حسین هاشمی تختی» در نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی پرستاران و دانشجویان هرمزگان که با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، اظهار کرد: مایه مباهات است که پرستاران جامعه ما با وجود همه دشواری‌های کاری و مسائل و مشکلات، اهتمام ویژه‌ای در امر ورزش دارند.

وی افزود: ورزش در سلامت و روح و روان تأثیر فراوانی دارد و تأثیر فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی را در نشاط جوامع هدف می‌توان به‌خوبی مشاهده کرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس در ادامه تصریح کرد: مشکلات زیادی در بهداشت و درمان داریم و هرمزگان باید خود را به متوسط کشوری برساند، چون هرمزگان نه‌تنها در این حوزه نیاز استان را تأمین بلکه از استان‌های هم‌جوار نیز مراجعه‌کننده دارد.

هاشمی‌تختی گفت: اگر تمرکز ما در کشور بر پیشگیری از بیماری‌ها باشد، هزینه‌های درمان کاهش چشمگیری می‌یابد.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی از نبود امکانات کافی هم‌چنین نیروهای ماندگار در حوزه بهداشت و درمان استان نیز انتقاد کرد و گفت: در حوزه بهداشت و درمان ما چه از نظر امکانات و تجهیزات و چه از نظر مکان مشکلاتی داریم که این کمبودها را در قالب‌های مختلف تاکنون پیگیری و به مسئولان عالی کشور منتقل کرده‌ایم و امیدواریم در بودجه سال ۹۷ کشور شاهد افزایش توجه به هرمزگان باشیم.

وی از کمبود فضا در بیمارستان کودکان بندرعباس (تنها بیمارستان کودکان استان) نیز به‌عنوان یکی از جدی‌ترین مشکلات هرمزگان یاد و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات عمده ما فضای درمان و نبود امکانات بوده که متأسفانه در بیمارستان کودکان با وجود فضای محدود در بخش آی‌سی‌یو این بیمارستان که پیش از این 6 تخت در این بخش استفاده می‌شد به‌علت ازدیاد بیماران، این بخش به 4 تخت دیگر مجهز شد که فضای کافی برای این تخت‌ها وجود نداشته و نبود کارکنان کافی یکی از مشکلات این بخش در این بیمارستان است که باید هرچه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید