ربیعی: بیکاری دهه شصتی‎ها نمی‎گذارد اشتغالزایی ما حس شود

    کد خبر :186537

وزیر کار با اعلام اینکه در سال ۹۳ عده‌اى رشد را انکار کردند و اکنون نیز اشتغالزایى را انکار مى‌کنند، علت نامحسوس بودن اشتغال را بیکار ماندن دهه شصتى‌ها در دهه ۸۰ و انتقال آنها به این زمان ذکر کرد.

على ربیعى در سفر دو روزه خود به استان کردستان عدالت بین نسلى و عدالت منطقه‌اى را از برنامه‌هاى دولت در اقتصاد مقاومتى اعلام و عنوان کرد: اگر بخواهیم نابرابرى‌ها را در مناطق کمتر توسعه یافته و میان استان‌هاى مرزى با مرکز از بین ببریم باید برنامه‌ها را به درستى اجرا کنیم.

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم، ربیعى قانون اساسى ایران را یکى از مترقى‌ترین قوانین اساسى دنیا بیان کرد و افزود: قانون اساسى ما در درون خود به حدى اجتماعى روشنفکرى است و عناصر برجسته دارد که با انجام بسیارى اقدامات نیز هنوز به آن نرسیده‌ایم.

وی دلیل عدم نیل به قانون را نبود برنامه مشخص دانست و اظهار کرد: دولت دوازدهم با برنامه در این جهت حرکت مى‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نوسان قیمت سکه و ارز در دوره قبل، ثبات قیمت‌ها را سبب پیش‌بینى پذیرى سرمایه‌گذارى عنوان و خاطر نشان کرد: ایجاد زیرساخت‌هاى مناسب موجب شده تورم قابل قبولى براى سرمایه‌گذارى و پیش‌بینى اقتصاد ایجاد شده است.

وی با اذعان به اینکه در سال 93 عده‌اى رشد را انکار کردند و اکنون نیز اشتغالزایى را انکار مى‌کنند!، علت نامحسوس بودن اشتغال را بیکار ماندن دهه شصتى‌ها در دهه 80 و انتقال آنها به این زمان ذکر کرد و گفت: حجم نیروى کارى که وارد بازار کار شد بیشتر از کار ایجاد شده بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید نابرابرى‌ها را کم کنیم، اضافه کرد: بر این اساس در اختصاص بودجه اشتغال فراگیر بیشترین سهم را به استان‌هاى کمتر برخوردار داده‌ایم و استان کردستان یکى از آنها بود و در بخش اشتغال روستایى و عشایر کمترین نرخ تسهیلات یعنى 4 درصد براى استان‌هاى مرزى در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: گرایش ما در اشتغال بیشتر به سمت اشتغال‌هاى خرد و متوسط به پایین است و در این زمینه سهم مناسبى براى کردستان در نظر گرفته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید