احمدی‎نژاد چه سرنوشتی خواهد داشت؟/سخنگوی جبهه پیروان :در بعضی موارد جای ملاحظه وجود ندارد

    کد خبر :186509

سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در این خصوص که اگر قوه قضائیه به طور جدی در پایان دوران ریاست جمهوری به پرونده احمدی‌نژاد اقدام می‌کرد، آیا نیاز بود که مقام معظم رهبری نسبت به این قضیه ورود پیدا کنند، اظهار داشت: قوه قضائیه گاهی خیلی ملاحظه می‌کند. درحالی‌که همه در برابر قانون برابرند و برای همه نوشته‌شده است. در بعضی موارد جای ملاحظه وجود ندارد و زمانی که فردی حرکت مجرمانه انجام می‌دهد و تعریف مصداق مجرمانه دارد نهاد ذی‌ربط باید ورود پیدا کنند.
پس‌ازآنکه مقام معظم رهبری روز چهارشنبه در اظهاراتی مطرح کردند: «کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آن‌ها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیاردارند، حق ندارند نقش گروه مخالف بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند بلکه باید پاسخگو باشند.» همچنین از نقد همراه با فحاشی و تهمت به‌شدت انتقاد کردند و گفتند که «نقد و نقدپذیری واجب است اما تهمت و لجن پراکنی حرام است.» بسیاری مخاطب این سخنان را محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم و دهم دانستند.

پس‌ازآنکه حمید بقایی به دادگاه فراخوانده شد، محمود احمدی‌نژاد انواع نقدها را متوجه قوه قضائیه و قوه مقننه کرد. او در ویدئوهایی که توسط کانال تلگرامی خود به انتشار درمی‌آورد به‌طور مستقیم خانواده لاریجانی‌ها را فاسد و حتی اتهام جاسوسی را نیز متوجه آن‌ها ساخت.
احمدی‌نژاد گرچه تا به امروز جز «بگم بگم»‌های گذشته حرف جدیدی مطرح نکرده، اما با هر فراخوانده شدن دوستان خود به قوه قضائیه به مردم اعلام می‌کند که به‌زودی سندی علیه فساد در خانواده لاریجانی منتشر خواهد کرد و در آخرین ارتباط خود از رئیس قوه قضائیه درخواست کرد بدون صرف وقت اقدام به استعفا از مقام ریاست بر قوه قضائیه کند.

مقام معظم رهبری در ادامه سخنان روز چهارشنبه خود براین نکته هم تأکید کردند که «اینکه فردی مکرر، دستگاه‌ها یا قوای مختلف را موردحمله و تهمت قرار دهد، هنر نیست زیرا هر کودکی می‌تواند با یک سنگ، شیشه‌ای را بشکند.»

البته اطرافیان احمدی‌نژاد معتقدند مخاطب مقام معظم رهبری، احمدی‌نژاد نیست. علی‌اکبر جوانفکر، پس‌ازاین صحبت‌های رهبری انقلاب، در کانال تلگرامی‌اش یادداشتی منتشر کرد و ادعا کرد که هیچ‌کدام از صحبت‌های رهبری معطوف به احمدی‌نژاد نبوده است. او در گفت‌وگویی هم که با اعتماد آنلاین داشت، اصرار دارد که چون در صحبت‌های رهبری اسمی از احمدی‌نژاد دیده نمی‌شود، پس مخاطب هیچ بخشی از آن صحبت‌ها و هشدارها احمدی‌نژاد نبوده است.

کمال سجادی، سخنگو جبهه پیروان خط امام و رهبری در رابطه بااینکه مخاطب اصلی سخنان مقام معظم رهبری چه کسی بود، گفت: مقام معظم رهبری ممکن است مطالبی که می‌فرمایند بر بعضی از افراد، شخصیت‌ها، دولتمردان سابق صدق کند، منتها فرمایش ایشان مبنایی است.

وی در ادامه اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ممکن است شخصیتی اکنون یک وجه‌ای داشته باشد، اما مشخص نیست که تا پایان عمر چنین باقی بماند. ممکن است نظر مقام معظم رهبری بر بعضی از افراد صدق کند، اما بنا نداریم که مصداق‌ها را بر زبان‌آوریم زیرا در دوران گذشته هم بودند افرادی که در ساختار قدرت نقش کلیدی داشتند و در کنار آن نقش گروه مخالف را هم ایفا می‌کردند.

سخنگو جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: دنیای سیاست همواره به این شکل بوده که افراد دارای اوج و فرود هستند و در این شرایط، مرد کسی است که استوار باشد و بر مطالب حقی که زمانی دفاع می‌کرد اصرار بورزد. برخی تا در قدرت هستند و وضعیت وفق مرادشان است مطالب انقلابی مطرح می‌کنند ولی به هر دلیلی که در آنجا قرار نمی‌گیرند موضع مخالفت اختیار می‌کنند که این بسیار بی‌انصافانه و ناجوانمردانه است و ناراحتی مقام معظم رهبری هم کاملاً به‌جا است.

سجادی در این رابطه که آیا احمدی‌نژاد پس از سخنان مقام معظم رهبری از حملات خود به قوه قضائیه عقب‌نشینی خواهد کرد، ابراز کرد: احمدی‌نژاد یکسری فهم و درکی از مسائل دارد که بر صحیح بودن آن مطمئن است، بنابراین آن‌ها را بدون ملاحظه بر زبان می‌آورد، البته با توجه به مردم‌سالاری دینی حاکم بر کشور هر شهروندی حق ادای مطالب خود را دارد، اما نباید همراه با توهین، تهمت، تضعیف یا خلاف باشد زیرا در این صورت نهادها ذی‌ربط مجبور هستند که دخالت کنند.

وی در ادامه افزود: اعضای جامعه در بیان نظرات خود باید آن انصاف را داشته باشند که اولاً در صورت معترض بودن راه‌ها یا کانال‌هایی وجود دارد که بتوان از طریق درست آن اقدام صورت گیرد ولی بدون اینکه به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شود در سطح خیابان عنوان و حکم هم صادر کنند، کار درستی نیست و در مطالب حضرت آقای هم بود که انتقاد باید همراه باانصاف باشد.

سخنگو جبهه پیروان خط امام و رهبری دراین‌باره که منظور شما این است که باید با احمدی‌نژاد هم برخورد می‌شد، بیان کرد: تا جایی که حقوق شهروندی ایجاب می‌کند یعنی افراد مطالب خود را در یک فضای باز بیان کند و همراه با اتهام نباشد قابل‌تحمل است، ولی درصورتی‌که به‌گونه‌ای مطرح شود که مصداق مجرمانه پیدا کند، نهادهایی تعبیه‌شده و در قوانین کشور این مجوز را دارند که هر برخوردی که صلاح است به شکل قانونی داشته باشند.

سجادی در این خصوص که اگر قوه قضائیه به طور جدی در پایان دوران ریاست جمهوری به پرونده احمدی‌نژاد اقدام می‌کرد، آیا نیاز بود که مقام معظم رهبری نسبت به این قضیه ورود پیدا کنند، اظهار داشت: قوه قضائیه گاهی خیلی ملاحظه می‌کند. درحالی‌که همه در برابر قانون برابرند و برای همه نوشته‌شده است. در بعضی موارد جای ملاحظه وجود ندارد و زمانی که فردی حرکت مجرمانه انجام می‌دهد و تعریف مصداق مجرمانه دارد نهاد ذی‌ربط باید ورود پیدا کنند.
منبع : رویداد 24

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید