مطهری: اشتباه است فکر کنیم هرگونه عمل کنیم انقلاب حفظ می‌شود

    کد خبر :186442

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اشتباه است فکر کنیم که به هر شکلی عمل کنیم، انقلاب اسلامی حفط می شود.

علی مطهری صبح امروز در بیست و پنجمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی اظهار کرد: انقلاب صدر اسلام از زمان عثمان دچار انحراف شد و به مرور بنی امیه که اعتقادی به اسلام نداشتند به قدرت رسیدند.

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی شبیه‌ترین انقلاب به انقلاب صدر اسلام است و فرزندی از انقلاب صدر اسلام است. انقلاب صدر اسلام منحرف شد بنابراین اشتباه است فکر کنیم هرگونه عمل کنیم، انقلاب اسلامی حفظ شده و دچار انحراف نمی‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تمام اهداف سایر انقلاب‌ها را داشته است گفت: آزادی، حقوق بشر که در انقلاب فرانسه و عدالت که در انقلاب روسیه مطرح شد در انقلاب اسلامی ما هم وجود دارد ولی ما مفهوم عدالت یا حقوق بشر را در قالب مفاهیم اسلامی اعتقاد داریم و از این جهت مفهوم آزادی و عدالت در لیبرالیسم و کمونیسم با برداشت اسلام متفاوت است. تنها انقلابی که با انقلاب اسلامی قابل مقایسه است، انقلاب صدر اسلام است.

به گزارش ایسنا،مطهری خاطرنشان کرد: شهید مطهری می گفت جامعه اسلامی همواره از درون خود تهدید می شود و هر وقت جامعه اسلامی از مسیر خود منحرف شد، زمانی بود که اقلیتی منافق، اکثریت مسلمان را فریب داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید