سازمان ملل: حملات ائتلاف عربی در یمن جان ۱۰۹ تن را طی ۱۰ روز گرفت

    کد خبر :186436

هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور انسانی در یمن اعلام کرد: حملات هوایی ائتلاف عربی تحت امر عربستان ظرف ۱۰ روز گذشته به کشته شدن ۱۰۹ غیر نظامی انجامیده است.

به گزارش بازتاب، به نقل از القدس العربی، جیمی مک‌گلدریک، هماهنگ کننده سازمان ملل در امور انسانی در یمن با بیان این مطلب گفت که از جمله این افراد ۵۴ نفر در حمله ائتلاف سعودی به بازاری شلوغ و ۱۴ نفر از اعضای یک خانواده در یک مزرعه کشته شدند.

وی در انتقادی مستقیم و بی‌سابقه از جنگ ائتلاف عربی تحت امر عربستان به یمن، گفت که این جنگ بی فایده بوده و عقلانی نیست.

این مقام سازمان ملل در بیانیه‌ای تصریح کرد: براساس گزارش‌های دفتر حقوق بشر سازمان ملل، حملات هوایی به بازاری شلوغ در استان تعز ۵۴ کشته و ۳۲ زخمی به دنبال داشت که ۸ تن از کشته‌ها و ۶ تن از زخمی‌ها کودک بودند.

وی تاکید کرد: این رخدادها ثابت می‌کند که بی توجهی کاملی نسبت به زندگی بشری وجود دارد و این جنگ غیر عقلانی تنها به ویرانی کشور و رنج شدید مردمی انجامیده است و فایده‌ای ندارد.

مک‌گلدریک افزود: طرف‌های درگیر باید از هدف قرار دادن غیر نظامیان و زیرساخت‌های مدنی اجتناب کنند.

واکنش ائتلاف سعودی به اظهارات هماهنگ کننده سازمان ملل

در مقابل، ائتلاف عربی تحت امر عربستان در واکنش به بیانیه هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن مدعی شد که وی جانب‌دار جنش انصارالله است.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی گفت: بیانیه این مقام سازمان ملل ثابت می‌کند که وی اقدام انسانی موکول شده به خود را سیاسی کرده و بیانیه او ادامه گمراه سازی افکار عمومی جهانی است.

سخنگوی ائتلاف سعودی افزود: این بیانیه شک و تردیدی را نسبت به اطلاعات و داده‌هایی که سازمان ملل به آن اتکاء می‌کند،‌ ایجاد کرده و اعتبار آن‌ها را زیر سوال می‌برد.
ارسال به تلگرام

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید