مشخصات و قیمت میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018

  • خودرو
  • پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ ۱۸:۲۷
    کد خبر :186273

چند سال از معرفی آخرین شاسی‌بلند شرکت میتسوبیشی می‌گذرد و حالا این خودروساز ژاپنی با تولید یک کراس‌اوور مدرن، قصد دارد به بازار پر رقابت این کلاس خودرویی وارد شود.

سال‌هاست که محصول جدیدی از خط تولید میتسوبیشی خارج نشده است و این روند با وجود محصولات فعلی این شرکت همچنان ادامه دارد. حقیقت این است که محصولات حال حاضر میتسوبیشی توان کافی برای رقابت با رقبای موجود را ندارند و مسئولان این شرکت امیدوارند که اکلیپس کراس ۲۰۱۸ بتواند روند فعلی را به سود این شرکت تغییر دهد. اکلیپس کراس برای پرکردن جای خالی موجود بین اوتلندر نسخه‌ی اسپرت و اوتلندر نسخه‌ی بزرگ‌تر و گران‌تر معرفی شده است. فاصله‌ی محورها و عرض اکلیپس کراس مشابه اوتلندر اسپرت است و طول آن به اندازه‌ی ۳.۸ سانتی‌متر از این خودرو بیش‌تر است. با توجه به ابعاد اکلیپس کراس، این سوال مطرح می‌شود که آیا تولید دو محصول با سایز مشابه و تفاوت قیمت زیاد معقول است؟

ظاهر و سواری اکلیپس کراس در مقایسه با نسخه‌های اوتلندر، اسپرت‌تر و هیجان‌انگیزتر است. سقف شیب‌دار، خطوط پهن جانبی و شیشه عقب دو تکه تنها بخشی از زیبایی‌های ظاهری این خودرو است. با افزودن جلو پنجره‌ی مخصوص میتسوبیشی، چراغ‌های ال‌ای‌دی لوله‌ای و گلگیرهای بزرگ، طراحان این شرکت استایل اسپرت و جذاب این خودرو را تکمیل کرده‌اند. اگرچه نمای جلو و جانبی اکلیپس راضی کننده و جذاب است، اما نمای پشتی با وجود شیشه‌ی عقب دو تکه، احتمالا برای همه جالب نیست.

با وجود ظاهر اسپرت خودرو انتظار می‌رود که از لحاظ عملکرد نیز اکلیپس کراس درخشان ظاهر شود. اکلیپس نام یکی از شاخص‌ترین کوپه‌های دهه‌ی ۹۰ میلادی میتسوبیشی است و این شرکت با انتخاب این نام برای کراس‌اوور جدید خود به نوعی قمار کرده است. از لحاظ عملکرد و فرمان‌پذیری، اکلیپس کراس به وضوح بهتر از اوتلندر اسپرت است. اگرچه در پیچ‌های تند اندکی چرخش در اتاق خودرو حس می‌شود، اما چسبندگی اکلیپس کراس کاملا رضایت بخش است. در پیچ‌های خاصی از جاده، اکلیپس کراس برای لحظاتی ناپایدار می‌شود که البته مهندسان میتسوبیشی در نظر دارند تا قبل از ورود این خودرو به بازار (اسفند ماه) با ایجاد تغییرات اندک، این مشکل را برطرف نمایند.

محصول جدید میتسوبیشی به یک پیشرانه‌ی کاملا جدید ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت مجهز شده است که حداکثر قدرت و گشتاور آن به‌ترتیب برابر ۱۵۲ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر است. اکلیپس کراس به یک جعبه‌دنده‌ی CVT با شبیه‌سازی ۸ دنده مجهز است که قدرت تولیدی پیشرانه را در نسخه‌ی استاندار به چرخ‌های جلو و در نسخه‌های S به چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند. واکنش پیشرانه به پدال گاز برای استفاده‌های روزمره کاملا مناسب است، اما گشتاور تولیدی پیشرانه ایده‌آل نیست. با این حال، پیشرانه‌ی جدید میستوبیشی نسبت به پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲.۴ لیتری اوتلندر، پیشرفت چشمگیری داشته است.

سیستم تمام چرخ محرک میتسوبیشی چسبندگی مناسبی در پیچ‌ها ایجاد می‌کند، اما درست مانند اکثر سیستم‌های تمام چرخ محرک، فرمان‌پذیری کم‌تر در پیچ‌ها حس و حال اسپرت را فدای ایمنی سرنشینان می‌کند. ترمزهای اکلیپس کراس عملکرد بسیار خوبی دارند و سبب می‌شوند در این خودرو امنیت را حس کنید. قدرت ترمزهای اکلیپس کراس برای یک خودروی کراس‌اوور کاملا راضی کننده است و می‌توانند در فاصله‌ای معقول خودرو را متوقف کنند.

میتسوبیشی برای تزئین فضای داخلی اکلیپس کراس بهترین کیفیت را در کنار مناسب‌ترین قیمت ارائه کرده است. اگرچه تزئینات فضای داخلی این خودرو بهترین در کلاس خود نیست، اما در مقایسه با اوتلندر و اوتلندر اسپرت بهبود قابل توجهی یافته است. مهندسان میتسوبیشی با طراحی مناسب و استفاده از مواد باکیفیت به‌طور محسوسی فضای داخلی خودرو را ساکت‌تر کرده‌اند. با این‌که فرمان اکلیپس کراس و بعضی از دکمه‌های کاربردی خودرو از اوتلندر به عاریت گرفته شده، اما به‌طور کلی کیفیت فضای داخلی بسیار بهبود یافته است. از دیگر موارد قابل اشاره در فضای داخلی اکلیپس کراس، عملکرد مناسب صفحه‌ی لمسی سیستم مسیریابی و سرگرمی میتسوبیشی است.

اکلیپس کراس در چهار نسخه‌ی متفاوت تولید می‌شود و قیمت نسخه‌ی پایه‌ی محور جلوی ES معادل ۲۹۰,۲۴ دلار است. با پرداخت ۶۰۰ دلار اضافه، مشتریان می‌توانند سیستم تمام چرخ محرک به‌علاوه حالت‌های رانندگی اتوماتیک، برفی و آسفالت را سفارش دهند. رینگ‌های ۱۶ اینچی، چراغ‌های مه‌شکن، چراغ‌های ال‌ای‌دی روز، چراغ‌های ال‌ای‌دی عقب ، بلوتوث، سیستم تهویه اتوماتیک، صفحه‌ی لمسی ۷ اینچی و درگاه USB همگی از آپشن‌های استاندارد نسخه‌ی ES هستند.

نسخه‌ی LE به رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی، سیستم رادیو SiriusXM، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید آتو و درگاه USB دوگانه مجهز است. نسخه‌ی SE اکلیپس کراس به سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب خودرو، صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن و ورود بدون کلید به خودرو مجهز است. آخرین و کامل‌ترین نسخه‌ی اکلیپس کراس، SEL، به چراغ‌های ال‌ای‌دی جلو، سیستم هدآپ دیسپلی و دوربین ۳۶۰ درجه مجهز است.

میتسوبیشی با عرضه‌ی اکلیپس کراس از سرویس جدیدی موسوم به «میتسوبیشی کانکت» رونمایی کرده است که شامل اعلان برخورد خودکار، سیستم‌های اورژانسی و سیستم‌های اعلان و هشدار مختلف است. با استفاده از بسته‌ی سرویس‌های از راه دور می‌توان خودرو را از راه دور روشن و خاموش کرد، سیستم تهویه را تنظیم نمود، درها را قفل کرد، بوق را به صدا درآورد، چراغ‌ها را روشن کرد، خودرو را در پارکینگ‌ها پیدا کرد و البته سیستم‌های کنترلی والدین را فعال نمود. سیستم از راه دور میتسوبیشی به‌صورت استاندارد در نسخه‌های SE و SEL موجود است و خریداران می‌توانند برای ۲ سال به‌صورت رایگان از این سیستم استفاده کنند و پس از اتمام زمان ۲ ساله، با پرداخت سالانه ۹۹ دلار می‌توانند از این سیستم بهره ببرند.

قیمت پایه‌ی تعیین شده برای اکلیپس کراس احتمالا بزرگ‌ترین نقطه ضعف این خودرو است. آستانه‌ی قیمت ۲۴ هزار دلاری برای یک کراس‌اوور از برندی که چندان از لحاظ کیفیت ساخت ممتاز شناخته شده نیست، اندکی گزاف است. علاوه بر این، قیمت تعیین شده برای اکلیپس کراس با جهشی ۳,۰۰۰ دلاری نسبت به اوتلندر اسپرت، مشتریان را بر سر دو راهی قرار خواهد داد. علاوه بر این، برچسب قیمتی اکلیپس کراس باعث شده تا این خودرو تنها اندکی از نمونه‌های جادارتر هوندا CR-V، تویوتا راو4 و مزدا CX-5 ارزان‌تر باشد و تقریبا هم‌قیمت کیا اسپورتیج و فورد اسکیپ (Escape) عرضه شود. با این وجود، اگر میتسوبیشی امیدوار است که ظاهر جذاب در کنار امکانات و تکنولوژی‌های جدید اکلیپس کراس مشتریان را از سایر برندها به سمت این خودرو بکشاند، احتمالا با برچسب قیمتی حال حاضر، چالش بزرگی پیش‌روی این خودروساز ژاپنی است. در ادامه می‌توانید جدول مشخصات فنی این خودرو را مشاهده نمایید:

مشخصات اکلیپس کراس مدل ۲۰۱۸
قیمت پایه ۲۴۲۹۰ دلار
مشخصات کلی پیشرانه در جلوی خودرو قرار دارد، محور جلو با امکان سفارش سیستم چهار چرخ محرک، ظرفیت ۵ سرنشین، ۴ در
پیشرانه ۱.۵ لیتری، قدرت ۱۵۲ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر، چهار سیلندر خطی توربوشارژ و مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت
جعبه دنده CVT
وزن ۱۴۹۷ تا ۱۵۸۷ کیلوگرم
فاصله دو محور ۲.۶ متر
طول*عرض*ارتفاع ۱.۷*۱.۸*۴.۴
مدت زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون ۹.۲ تا ۱۰.۸ ثانیه

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید