مذاکرات عرضه محصولات حلال ایران در فروشگاه زنجیره ای روسی

    کد خبر :18618

برقراری روابط تجاری بین شرکت های ایرانی تولید کننده محصولات صادراتی غذایی با نشان حلال و مجموعه فروشگاههای زنجیره ای بختله به مرکزیت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه در مذاکرات علی بمان اقبالی زارچ سرکنسول ایران در قازان و خانم مسلیما لتیپوف مدیرعامل این مجموعه فروشگاهی بررسی شددر این دیدار که روز چهارشنبه برگزار شد، توانمندی های شرکت های ایرانی برای همکاری با این سازمان اقتصادی از نظر تولید و صدور محصولات حلال، خشکبار و کشاورزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
سرپرست سرکنسولگری ایران در قازان با اشاره به تفاهم های موجود همکاری های تجاری از جمله در زمینه برند حلال و نیز رتبه بیستم ایران در تولیدات کشاورزی با 120 میلیون تن تولید سالیانه، کیفیت این محصولات را عالی خواند.
وی گفت: اولویت ما این است تا برخلاف زمان تحریم که محصولات ایرانی از طریق واسطه ها و کشورهای ثالث صادر می شد، اکنون شرکت های ایرانی با تاسیس دفتر در تاتارستان نسبت به تعامل مستقیم با مراکز اقتصادی و تامین نیاز بازار اقدام کنند به ویژه اینکه برخی محصولات ایرانی از جمله خرما، زعفران، پسته و فرش در جهان منحصر به فرد است.
خانم مسلیما لتیپوف نیز در این دیدار با اشاره به تاسیس شعبه کاملا حلال این فروشگاه در سال 2014 و برنامه توسعه این نوع شعبه ها، گفت: با توجه به فعالیت 19 فروشگاه در تاتارستان و هشت شعبه در مسکو، اشتغال شش هزار نفر و گردش مالی سالیانه 250 میلیون یورو، توان توزیع و فروش کالاهای ایرانی وجود دارد.
مدیرعامل فروشگاههای زنجیره ای بختله افزود: با توجه به کیفیت خوب محصولات حلال ایرانی و قدرت رقابتی آن، آمادگی توسعه همکاری با صادرکنندگان ایرانی را داریم و از این تعامل استقبال می کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید