دلایل قرمزی روی پوست

    کد خبر :185971

متخصص پوست و مو گفت: قرمزی روی پوست دلایل مختلفی دارد و ممکن است از چند ساعت تا چند روز ادامه یابد. حساسیت، گزش حشره یا علل عروقی از جمله دلایل ایجاد آن است.

دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده گفت : پوست ما می‌تواند مستعد ایجاد لکه‌های قرمز، جوش یا هر نوع آسیب دیگر باشد. این عارضه علل زیادی دارد که می‌توانند باعث ایجاد دانه‌های قرمز روی پوست شوند و معمولا دلایل دانه‌های قرمز روی پوست اگر خارش نداشته باشد آکنه است که جزو مشکلات رایج پوست است.

وی ادامه داد: این دانه‌ها از خفیف تا شدید دسته بندی می‌شوند، در این وضعیت پوست قرمز و متورم شده و با توجه به شدت آن درمان بر روی آن انجام می‌شود. مدل دیگر این دانه‌های قرمز آنژیوم‌ها یا خال‌های عروقی به رنگ قرمز هستند که به دلیل تجمع رگ‌های خونی ایجاد می‌شوند.

نیلفروش‌زاده اضافه کرد: کلاکتوس پیلاریس یا پوست مرغی بیماری بی‌ضرر دیگری است که به دلیل تولید بیش از حد کراتین توسط پوست در ران، باسن یا بازوها ایجاد می‌شود. اگر در محل غدد چربی عفونتی رخ دهد می‌تواند به ایجاد جوش‌ها یا فولیکولیت‌ها منجر شود که گاه قرمز یا سفید همراه با چرک خواهد بود.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: گاهی این دانه‌های قرمز به خاطر واکنش‌های آلرژیکی به غذا یا محیط و حتی نور خورشید، هوا و غیره ایجاد می‌شود که با خارش همراه است. همچنین نوعی بیماری ویروسی هست که ۶ تا ۱۲ هفته ادامه پیدا کرده و باعث ایجاد جوش‌های بزرگ در کنار جوش‌های کودک همراه با پوسته پوسته شدن پوست می‌شود.

وی گفت: بیماری دیگری وجود دارد که بیشتر در قسمت ساق پای خانم‌ها دیده می‌شود که معمولا دانه‌های قهوه ایست که ممکن است با خارش یا تحریکی باشد که توسط خارش ایجاد می‌شود.

نیلفروش‌زاده اضافه کرد: کهیر هم نوعی از جوش‌های قرمز است که روی پوست ایجاد می‌شود و ممکن است چند ساعت یا چند روز خارش داشته باشد تا از بین برود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید