سازمان نظام پرستاری باید حامی معاونت پرستاری باشد

    کد خبر :185966

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: آروزی ما این است که سازمان نظام پرستاری به اوج قدرت خود برسد و با همان قدرت بتواند از معاونت پرستاری حمایت نماید .

دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری در جلسه صبح چهارشنبه شورای عالی که در محل سازمان نظام پرستاری برگزار شد ، با اشاره به این که پرستاران قشر خدوم و زحمت کش جامعه هستند گفت: حق و حقوق پرستاران آن طور که باید ادا نمی شود و بنابراین پرستاران باید سهم خود را در سلامت نشان دهند .

وی اظهار داشت: آروزی ما این است که سازمان نظام پرستاری به اوج قدرت خود برسد و با همان قدرت بتواند از معاونت پرستاری حمایت کند .

معاون پرستاری وزارت بهداشت در ادامه گزارش عملکردی از آغاز معاونت خود ارائه داد و افزود: در این 45 روز 50 جلسه با گروه ها و تشکل ها و معاونت های مختلف برگزار شده و مشکلات و راهکارهای آنها ارائه شده و همچنین 12 جلسه با سازمان نظام پرستاری برگزار گردیده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:طی جلسات اخیر 8 کارگروه پرستاری متشکل از 1 نفر از سازمان نظام پرستاری ، 1نفر از برد پرستاری و 1 نفر از مدیران بالینی به عنوان اعضای اصلی و باقی از نخبگان آن کارگروه ها تشکیل گردیده است.

حضرتی با بیان این که تصمیم گیری ها باید مشارکتی باشد گفت: در این خصوص شورای سیاستگذاری تشکیل گردیده است.

وی در ادامه افزود: با معاونت های مختلف جلساتی برگزار شده است که تولیت آموزش به معاونت پرستاری ارائه شده است و همچنین به دنبال تشکیل تیم ملی پرستاری بحران جهت حوادث هستیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: اصلاح سیستم پرداختی، اصلاح قانون ارتقاء بهره وری، شرح وظایف پرستاری از جمله برنامه هایی است که در دستورکار معاونت پرستاری قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید