مرسدس بنز هیتلر در حراجی به فروش می‌رسد

    کد خبر :185965

خودروی کلاسیک مرسدس بنز 770K ، متعلق به آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی در حراجی اسکاتس‌دیل فروخته خواهد شد.

دور اول یکی از بزرگ‌ترین حراجی‌های خودروی دنیا تا چند روز دیگر در اسکاتس‌دیل آریزونا برگزار خواهد شد. این مکان جایی است که به طور سنتی برخی از ارزشمندترین خودروهای جهان فروخته می‌شوند. امسال برجسته‌ترین حراج آریزونا خودروی لیموزین مرسدس بنز 770K ساخت ۱۹۳۹ با نام کامل گروسر اوفن تورن‌واگن (Grosser Offener Tourenwagen) متعلق به آدولف هیتلر است، که از اکتبر ۱۹۳۹ تا ماه مه ۱۹۴۱ توسط او استفاده شد.

تاریخچه این خودروی لوکس و غول‌پیکر به خوبی مستند شده و طبق مدارک موجود این خودرویی است که به دستور صدراعظم آلمان نازی و رهبر رایش سوم، آدولف هیتلر ساخته شد. این محصول، توسط ارتش ایالات متحده در سال ۱۹۴۵ از آلمانبه غنیمت گرفته شد و پس از آن به عنوان بخشی از مجموعه‌ی کازینو امپریال (امپریال پالاس) و تعدادی دیگر از مجموعه‌ خودروهای کلکسیونی، فروخته شد.

جدای از تعلق داشتن این مرسدس بنز به هیتلر، لیموزین ریاست جمهوری یک خودروی نادر و با ارزش است که فقط افراد معدودی از قدرتمندان مانند بزرگان دولتی و صنعت قادر بودند چنین خودروی ارزشمندی را خریداری کنند.

به جز مقامات برجسته حزب نازی، امپراتور هیروهیتو از ژاپن، پادشاه نروژ، دیکتاتور پرتغال آنتونیو دی اویلویرا سالازار، دیکتاتور اسپانیایی ژنرال فرانکو و رئیس کلیسای کاتولیک پاپ پیوس یازدهم نیز از خودروی کلاسیک مرسدس بنز 770K استفاده کردند.

راد ایگن مدیر و حراج کننده خودرو در ورلدواید اوکشنیرز که قرار است خودرو را حراج کند، می‌گوید:

اگر بتوان منشا اصلی خودرو را کنار گذاشت، نمونه‌های باقی مانده از مرسدس بنز 770K گروسر یا “سوپر مرسدس” به احتمال زیاد به عنوان بزرگترین دستاورد جهان در زمینه طراحی، مهندسی و ساخت خودرو هستند.

به طور خلاصه بگویم، این خودروی لیموزین یکی از برجسته‌ترین و مهمترین خودروهای تاریخی است که تا به حال ساخته شده و با این حال خیلی بیشتر از یک خودروی لوکس ارزش دارد. خودروی مرسدس بنز آدولف هیتلر، به عنوان یک قطعه منحصر بفرد از تاریخ زندگی غیر قابل تکرار آن موجود شریر و به عنوان یادآوری جنایاتی است که تاریخ هرگز مانند آن را به خود ندیده است. امیدواریم که این خودرو در محیطی مانند موزه یا مجموعه‌های عمومی استفاده شود تا بتوان برای آموزش نسل‌های آینده و عبرت مردمان ملت‌ها از آن بهره برد.

جای تعجب نیست که هر بار خاطره‌ای از هیتلر و رایش سوم گفته می‌شود و بسیاری از موارد ادعا می‌کنند که وسیله‌ای متعلق به هیتلر بود و یا توسط هیتلر مورد استفاده قرار گرفته و پس از آن ثابت می‌شود که این مطلب دروغ است. یکی از مشهورترین خودروهای هیتلر، خودرویی تقریبا یکسان با خودروی کنونی، ارزشمندترین خودرویی بود که ژانویه سال ۱۹۷۳ در حراج اسکاتس‌دیل در آریزونا به قیمت ۱۵۳،۰۰۰ دلار آمریکا فروخته شد.

اگرچه این ادعا پس از آن نادرست از آب در آمد، خودرو همچنان ارزش خود را حفظ کرد و چندین بار دست به دست شد تا این‌که بعدا همان سال در یک فروش خصوصی با قیمتی حدودا ۳۰ درصد بیشتر از قیمت حراج فروخته شد. تاریخ دقیق ساخت این مرسدس بنز اوفن تورن‌واگن خاص را می‌توان در سایت حراج یافت، که در آن ادعا شده آخرین دستگاه از هشت خودروی “پیش تولید” نمونه‌های مدل 770K نسل W150 است. نسل W150 مجهز به پیشرانه ۷.۷ لیتری سوپرشارژ شده هشت سیلندر خطی با ۱۵۵ اسب بخار (یا ۲۳۰ اسب بخار هنگام فعال بودن سوپرشارژر) است، که به جعبه دنده پنج سرعتهٔ دستی متصل می‌شود.

هفته خودروهای کلکسیونی اسکاتس‌دیل ۲۰۱۸ یکی از رخدادهایی است که همه برندهای معروف و بزرگ حراجی دنیا در آن شرکت‌ می‌کنند و مزایده‌های بزرگی به وسیله شرکت‌های حراجی مانند آر.ام ساتبی، برت – جکسون، گودینگ اند کو، باهاماس، روسو اند استیل، سیلور اوکشنز و ورلدواید اوکشنیرز در فاصله کوتاهی از یکدیگر انجام می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید