لایحه تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش به کجا رسید؟

    کد خبر :185927

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در واکنش به موضوع مطرح شده در خصوص عدم پیگیری نمایندگان دولت از طرح تفکیک معاونت جوانان از این وزارتخانه توضیحاتی ارائه کرد.

امید محدث در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدام یک سایت در انتشار پیام توئیتری جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس اداری و استخدامی کشور مبنی بر اینکه لایحه تفکیک سازمان ملی جوانان از وزارت ورزش و جوانان در اولویت دولت قرار ندارد، گفت: لایحه تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش از سوی دولت مطرح شده و روز گذشته انتشار این خبر موجب نگرانی جوانان شده بود چرا که بخش اعظمی از مطالبه جوانان احیای سازمان ملی جوانان است.

وی با بیان اینکه جدا شدن معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان وعده انتخاباتی رئیس جمهور بوده است، افزود: در نهایت آقای انصاری در زیر یکی از این توئیت‌ها که جوانان در آن نسبت به حاشیه رفتن انتزاع این معاونت معترض بودند، پاسخ داد و گفت که این خبر واقعیت ندارد و دولت و مجلس همه تلاش‌شان را در این خصوص خواهند کرد. علی رغم میل بعضی‌ها تشکیل سازمان ملی جوانان اولویت مهم دولت و رئیس جمهور است و با جدیت دنبال می‌شود.

محدث در ادامه به تشریح وضعیت فعلی لایحه تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش در مجلس پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر کمیسیون اجتماعی مجلس به این لایحه رای مثبت داده است و قرار است تا در صحن علنی مجلس نیز مورد بررسی قرار گیرد. این لایحه در سطح کلی شامل انتزاع سه وزارتخانه است که یکی، تعیین وضعیت وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.

وی با بیان اینکه مجلس کلیات این لایحه را مورد بررسی قرار داده و به آن رای داده است تصریح کرد: ما به عنوان دولت موظفیم که از این لایحه با تمام توان حمایت کنیم و پیگیر آن باشیم تا به سرانجام برسد. از سوی دیگر به عنوان قوه مجریه نیز در نهایت تابع قوانینی خواهیم بود که توسط مجلس وضع می‌شود.

محدث با تاکید بر مطالبه فعالان حوزه جوانان و NGOهای مربوط به آن در خصوص احیای سازمان ملی جوانان ادامه داد: در دو ماه اخیر جوانان و فعالان سازمان‌های مردم نهاد بیش از 15 استان مطالبات‌شان یا در سفر معاونت ساماندهی امور جوانان و یا در دیدار صمیمانه‌شان با وزیر ورزش و جوانان در این خصوص مطرح کردند به همین دلیل می‌توان گفت محور اصلی مطالبات جوانان و NGOها احیای سازمان ملی جوانان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید