شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات تشکیل شد

    کد خبر :185413

شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات با صدور احکام اعضای این شورا از سوی وزیر ارتباطات، تشکیل و آغاز به کار کرد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور تسریع در اجرای شبکه ملی اطلاعات و باتوجه به سند تبیین الزامات این شبکه و در راستای اجرایی شدن مصوبات شورای عالی فضای مجازی، احکام ساختار جدید شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات را امضا کرد.

این شورا به ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عضویت معاونان، مدیران پروژه و کمیته ناظرین به صورت ماهانه تشکیل جلسه خواهد داد و پیشرفت این پروژه را رصد می کند.

براین اساس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان رئیس شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات، با صدور احکامی حسین فلاح جوشقانی (رئیس رگولاتوری)، صادق عباسی شاهکوه (مدیرعامل شرکت زیرساخت)، رسول سراییان (رئیس سازمان فناوری اطلاعات) و سیروس موثقی (معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات) را به عضویت این شورا منصوب کرد.

همچنین براساس دیگر احکام صادر شده مسعود ابوطالبی، محمد خوانساری، عباس آسوشه، علی اصغر عمیدیان و محمد آقاکیشی به عضویت گروه ناظرین مستقل شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات منصوب شدند.

مسئولیت دبیرخانه و مرکز هماهنگی اجرایی پروژه های این شورا نیز به بهزاد اکبری سپرده شد و سیروس موثقی نیز به عنوان مسئول گروه برنامه ریزی، بودجه و کنترل برنامه ها معرفی شد.

همچنین در ذیل این شورا سه کمیته قرار دارد که مطابق احکام صادر شده با امضای آذری جهرمی، روسا و دبیران این کمیته ها به شرح زیر هستند:

– کمیته زیرساخت و دسترسی: حسین فلاح جوشقانی (رئیس) و مجید حقی (دبیر)

– کمیته محتوا و کسب وکارها: رسول سراییان (رئیس) و مهدی فسنقری (دبیر)

– کمیته امنیت: حمید فتاحی (رئیس)، محمد گودرزی (دبیر)

منبع:مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید