عوارض خطرناک آلودگی هوا بر مغز!

    کد خبر :185231

یک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه‌ آلاینده‌ها روی فاکتورهای مغز تاثیر منفی می‌گذارد، اضافه کرد: آثار مخرب آلاینده‌های هوا روی سلامت مغز در طولانی مدت بروز می‌یابد.

دکتر سعید قزوینیان، متخصص مغز و اعصاب با توجه به تداوم آلودگی هوا در کلانشهرهایی مانند تهران، گفت: قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های هوا در طولانی مدت می‌تواند منجر به بروز عوارض خطرناکی برای مغز شود که در نتیجه این عوارض بر عملکرد سیستم عصبی تاثیر می‌‌گذارد.

وی افزود: قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های هوا می‌تواند فرد را در معرض خطر اختلال حافظه، سردرد، تحریک‌پذیری و عصبانیت قرار دهد.

این متخصص مغز و اعصاب در خصوص تاثیر آلاینده‌های هوا در بروز آلزایمر، گفت: تاکنون نتایج تحقیقات آلودگی هوا را به عنوان عاملی در بروز آلزایمر و یا دمانس مطرح نکرده است.

قزوینیان یادآور شد: به افراد توصیه می‌شود با توجه به اینکه عوارض مغزی آلودگی هوا در دراز مدت خود را نشان می‌دهد تا حد امکان در روزهای آلوده از تردد‌های غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند و حتما هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنند.

وی عنوان کرد: هم‌چنین به افراد توصیه می‌شود هنگامی که در منزل می‌مانند در و پنجره‌ها را بسته نگه‌دارند و مانع ورود جریان هوا آلوده به داخل منزل شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید