ربیعی: تامین اعتبار ۱۰۰میلیاردی برای زلزله‌ زدگان

    کد خبر :18514

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی صندوق حمایت کارآفرینی امید جهت احیاء و بازسازی واحدهای کسب و کار آسیب دیده در زلزله خراسان شمالی در قالب تسهیلات ارزان قیمت خبر داد.

علی ربیعی ، بااشاره به زلزله خراسان شمالی ، ضمن ابراز تاسف از جان باختن دوتن از هموطنان در این زلزله و خسارات‌هایی که رخ داد، اظهار کرد: در نامه‌ای به استاندار خراسان شمالی و در راستای تداوم حمایت‌ از زلزله‌زدگان، تامین و تخصیص اعتبار 100 میلیارد ریالی توسط صندوق کارآفرینی امید صورت گرفته است که در قالب  تسهیلات ارزان قیمت جهت احیا و بازسازی واحدهایی که کسب و کارشان در زلزله آسیب دیده، اعطاء می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، ربیعی که دو روز گذشته به‌عنوان نماینده دولت در منطقه زلزله‌زده استان خراسان شمالی حضور یافته، در  تشریح وضعیت منطقه زلزله‌زده گفت: زلزله به عمق ۱۱ کیلومتر و درمقیاس ۵.۷ ریشتر بخش مرکزی بجنورد و روستاهای اطراف را ساعت ۲۲:۳۰ لرزاند که بلافاصله ستاد بحران تشکیل و با حضور استاندار قبل از ساعت ۱۲ نیمه‌شب، نیروها در منطقه حاضر و خدمات ارائه شد. هماهنگی بسیار سریع و خوبی شکل‌گرفت و از استان‌های سمنان، خراسان رضوی و گرگان به کمک نیروهای امدادرسان استان خراسان شمالی آمدند.

به گفته وی، بر اثر این حادثه ۴۶۰ نفر از هم‌وطنان مصدوم شدند. ۳۸ نفر بستری و بقیه مرخص شده‌اند. ۴۲ نفر عمل جراحی داشتند که پس از عمل مرخص شده‌اند. در این حادثه دو نفر از هم‌وطنان قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کرده و جان باختند.

وزیر تعاون در پایان تاکید کرد: برای بازسازی و احیای مناطق مسکونی و فضاهای کسب و کار، تسهیلاتی درنظر گرفته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید