هلال احمر آماده آموزش ایرانیان در برابر زلزله است

نیاز شدید هلال احمر به تأمین اقلام انبارهای تهران و استان‌های معین

    کد خبر :184883

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به استفاده از ظرفیت انبارهای هلال احمر برای زلزله‌های اخیر، این انبارها شدیدا نیاز به تقویت دارند و دولت باید در این زمینه کمک کند.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین اقدامات جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر تیم‌های سحر و همچنین تیم‌های درمانی در منطقه مشغول خدمت‌رسانی هستند. همچنین اقلام اهدایی مردم نیز توسط ستادهای 15 گانه در حال توزیع است.

وی با اشاره به اینکه قرار است بسته‌های یک ماهه دیگری بین زلزله زدگان کرمانشاه توزیع شود گفت: در حال حاضر آماده می‌شویم که بسته‌های یک ماهه دوم را در مناطق زلزله‌زده توزیع کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که اگر کار اسکان موقت تا زمان مشخص شده به پایان نرسد آیا باز هم هلال احمر در منطقه حضور خواهد داشت تصریح کرد: خدمت‌رسانی ما تا زمانی که اسکان موقت کامل شود ادامه دارد و زمانی برای پایان آن وجود ندارد. در واقع تا زمانی که مشکلات مردم مرتفع شود ما در کنار آنها خواهیم بود.

سلیمی در مورد امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده در استان کرمان نیز اظهارکرد: اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده استان کرمان انجام شده است و تا کنون بیش از 4000 دستگاه چادر توزیع شده است.

وی در مورد ویدیویی که پخش شده بود و در آن نشان می‌داد، اقلامی تاریخ گذشته در بسته‌های تغذیه‌ای هلال احمر وجود دارد، گفت: این ویدئو کاملا دروغین بود و پس از پیگیری‌ها فردی که دست به این اقدام زده بود نیز شناسایی شده بود.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه ویدئو کاملا ناشیانه تهیه شده بود، تصریح کرد: در این ویدئو نشان داده می‌شود که در بسته‌های هلال احمر بطری آب نیم لیتری، حلوا شکری، ماکارانی و کنسروهای تاریخ گذشته وجود دارد در حالیکه اساسا درهیچ کدام از بسته‌های تغذیه‌ای ما آب و حلوا شکری نمی‌بینید. بسته‌های غذایی ما شامل 10 کیلو برنج، شش کیلو حبوبات، چهار بسته روغن، 34 قوطی کنسرو، چای، قند، شکر، نمک، ادویه جات و خرما است.

وی اضافه کرد: 400 نفر از نیروهای داوطلب هلال احمر بر بسته‌بندی اقلام، کنترل و نظارت دارند تا کوچکترین کاستی در آنها پیش نیاید. من مطمئن هستم که آن کلیپ دروغی است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد تدابیر هلال احمر بعد از زلزله چند روز پیش تهران گفت: ما در حال حاضر در وضعیت زرد قرار داریم و نکته‌ای که به واسطه زلزله تهران باید به آن توجه کنیم این است که در میان مردم باید یک ترس عاقلانه‌ای ایجاد شود تا به مواردی از جمله استحکام بناها و همین طور آموزش توجه بیشتری داشته باشند تا رفتار مقابله با بحران‌ها را یاد بگیرند.

وی در همین رابطه افزود: مراکز جمعیت هلال احمر در سراسر کشور آمادگی این را دارند که به هموطنان آموزش‌های لازم را بدهند.

سلیمی در مورد وضعیت انبارهای جمعیت هلال احمر در تهران و استان‌های معین آن و اینکه آیا آمادگی پوشش در زمان زلزله احتمالی تهران را دارند یا خیر؟ گفت: با توجه به اینکه در زلزله‌های اخیر از موجودی‌های انبارها استفاده کردیم شدیدا نیاز داریم که اقلام 16 گانه را در انبارهای جمعیت هلال احمر در تهران و استان‌های معین آن که شامل قم، مرکزی قزوین سمنان و مازندران است را تقویت کنیم. امیدوارم دولت کمک خوبی کند تا بتوانیم این انبارها را تامین کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید