بهترین درمان برای بیماران فشار خونی

    کد خبر :184705

تمرین حرکات هوازی (از روش‌های تمرینی برای کسب آمادگی جسمانی) در آب برای فشارخون بسیار مفید است به ویژه هنگامی که دارو نیز بر روی بیماران مبتلا به فشار خون اثر نداشته باشد یا ضعیف عمل کند.

به گفته پزشکان و محققان ورزش در آب برای افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند و قرص‌های فشار بر روی آنان اثر ندارد، بسیار مفید است.

یک گروه برزیلی در دانشگاه سائوپائولو در آزمایشی به مزایا و اثرات مفید فعالیت بدنی هوازی بر فشار خون بالا پی بردند؛ آنها مردان و زنان در گروه سنی 40 – 65 سال را برای آزمایشات خود انتخاب کردند و آنها را در دو گروه قرار دادند؛ آن‌ها یک مشکل مشترک در بالا بودن فشارخون داشتند و هیچ فعالیت بدنی منظمی نداشتند.

در این آزمایشات، آنها در حالی که به خوردن داروهای خود ادامه دادند مدت سه ماه و هفته‌ای سه ساعت در یک استخر با درجه حرارت 32 درجه، تمرین حرکات هوازی انجام می‌دادند.

در این آزمایشات هیچ عادتی تغییر نکرد و تغییرات در فشار خون به دفعات توسط محققان و یا در خانه با یک دستگاه فشارخون خانگی اندازه‌گیری شد؛ نتایج نشان داد فشار خون در گروه اول شرکت کنندگان با انجام حرکات تمرینی هوازی در آب به طور قابل توجهی موجب بهبودی آنان شده است.

در این آزمایشات فشارهای سیستولیک (بالاترین) یا دیاستولیک بودند و این نشان می‌داد حرکات تمرینی هوازی در آب موجب برگشتن به پارامترهای رضایت بخش می‌شود.

منبع:فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید