هشدار سازمان غذا و دارو به نانواهای متخلف

    کد خبر :184431

یک کارشناس سازمان غذا دارو گفت: استفاده از جوش شیرین در نان مجاز نبوده و اگر طی فرایند بازرسی، نانی به‌دست کارشناسان سازمان غذا و دارو برسد که حاوی جوش شیرین باشد تولیدکنندگان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

به گزارش  بازتاب به نقل از فارس، یوسف رمضانی مدیر غذا و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، گفت: مصرف نان در کشور ما با توجه به فرهنگ، رسوم و عادات غذایی مناطق مختلف کشور صورت می‌گیرد. اما اصولا از طرف کارشناسان سازمان غذا و دارو و متخصصان تغذیه مصرف نان سبوس‌دار به مردم جامعه توصیه می‌شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت تولید گندم در کارخانجات سازمان غذا و دارو از نانوایی‌ها و کارخانجات تولید آرد تقاضا کرد که میزان سبوس در آرد تولید شده در حداکثر مقدار قرار داشته باشد تا نان سبوس‌دار به دست مردم برسد.

این کارشناس سازمان غذا و دارو گفت: وقتی صحبت از نان سبوس‌دار می‌شود منظور این است که آرد از سبوس گندم بیشتری برخوردار باشد و حداکثر 7 درصد از سبوس گندم از نان گرفته شود که به این نوع آرد 7 درصد گفته می‌شود که این عدد با توجه به میزان سبوس در آرد متفاوت است.

رمضانی ادامه داد: با توجه به اینکه سبوس نان از ویتامین‌های مختلفی برخوردار است برای سلامت بدن مفید است و نانوایی‌ها باید توجه داشته باشند که از آرد دارای سبوس بیشتر استفاده کنند.

وی درخصوص افزودن جوش شیرین به نان توضیح داد: از نظر ضوابط و قوانین نانوایی‌ها حق افزودن جوش شیرین به نان را ندارند و فقط می‌توانند با استفاده از خمیر مایه یا خمیر ترش نان تولید کنند.

رمضانی تصریح کرد: جوش شیرین باعث ایجاد یک فرایند مصنوعی تخمیر در نان می‌شود که این موضوع می‌تواند باعث ایجاد عوارضی برای بدن از جمله سوء هاضمه شود.

وی افزود: استفاده از جوش شیرین در نان مجاز نبوده و اگر طی فرایند بازرسی نانی به‌دست کارشناسان سازمان غذا و د ارو برسد که حاوی جوش شیرین باشد تولیدکنندگان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید