ایجاد شعب سیّار بانکی در شهرهای زلزله‌زده کرمانشاه

    کد خبر :184425

در جلسه مدیران عامل بانک‌ها با استاندار کرمانشاه، ضمن اتخاذ تصمیم برای ایجاد شعب سایر در شهرهای زلزله‌زده توسط بانک‌های عامل، مدیرعامل بانک سپه بر اجرای سریع تفاهم نامه تسهیل بازسازی مناطق زلزله زده تاکید کرد.

به گزارش بازتاب ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، در این جلسه که با حضور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، محمد حسین زاده مدیر عامل بانک ملی، کورورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان، علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن، محمد کاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه و مهدیان معاون بنیاد مسکن و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد تدابیر لازم برای تسریع و تسهیل در امر پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان در نظر گرفته شد.

ایجاد سه شعبه سیار در شهرهای زلزله زده توسط بانک‌های عامل و افزایش ساعت کار شعب این شهرستان‌ها از دیگر تصمیمات گرفته شده در جلسه یاد شده بود

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این جلسه با اشاره به زلزله اخیر این استان و حضور پررنگ بانک ها برای کمک به بازسازی این مناطق اظهار داشت: بلافاصله بعد از زلزله رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک های کشور از مناطق زلزله زده استان بازدید کردند و بعد از بازدید تفاهم نامه ای برای تسهیل و سرعت بخشیدن به فرآیند اعطای تسهیلات به منظور بازسازی مناطق زلزله زده امضاء شد.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر این که تصمیمات خوبی درخصوص تسریع در امر پرداخت تسهیلات برای واحد‌ها و اماکن زلزله زده گرفته شده، افزود: مقرر شده مدیران عامل بانک ها نسبت به افزایش شعب برای پرداخت تسهیلات در این استان ها اقدام کنند.

وی گفت: لیست پیشنهادی توزیع کمک بانک ها به مناطق زلزله زده در اختیار مدیران عامل بانک ها قرار گرفته است.

بازوند افزود: این لیست شامل فضاهای آموزشی، مدارس، فضاهای بهداشتی و درمانی، خانه بهداشت، مراکز جامع سلامت، تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها، تجهیزات پزشکی و کتابخانه های عمومی است.

در ادامه این جلسه محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی اظهار داشت: هر یک از بانک های عامل علاوه بر شعب موجود باید نسبت به راه اندازی و تجهیز سه شعبه سیار برای تسریع در فرآیند پرداخت تسهیلات در مناطق زلزله زده اقدام کنند.

مدیرعامل بانک ملی با تأکید بر این که در کنار کمک های غیر نقدی مبالغ قابل توجهی نیز توسط بانک های دولتی به مناطق زلزله زده اختصاص داده شد افزود: با هماهنگی مسئولین استان کرمانشاه این کمک ها جهت مرتفع شدن مشکلات هموطنان اختصاص داده خواهد شد.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان نیز گفت: هماهنگی های لازم با مسئولین استان جهت پرداخت وام به واحدهای آسیب دیده فراهم شده است.

حسین زاده ادامه داد: جهت روان سازی پرداخت وام های مسکن، قرض الحسنه، احداث و تعمیرات نیز هماهنگی های لازم انجام شده است.

*تفاهم نامه تسهیل بازسازی مناطق زلزله زده توسط بانک ها به‌سرعت اجرایی می شود

محمد کاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه نیز در این مراسم با بیان این که محور اصلی این تفاهم نامه را در کمترین زمان ممکن عملیاتی می کنیم،افزود: برگزاری این جلسه و امضای تفاهم نامه موجب افزایش سرعت کار در پرداخت تسهیلات و رفع مشکلات مردم منطقه خواهد شد.

وی گفت: لازم می‌دانم با توجه به وقوع زلزله در استان کرمانشاه که محل زادگاه اینجانب است از همه مسئولین کشور به ویژه مقام معظم رهبری ,با تشکر از رئیس جمهور و سایر مسئولان و هم وطنان عزیز که از همه ظرفیت های کشور برای کاهش آلام مردم وارد صحنه شدند تشکر کنم.

وی گفت: از تلاش استاندار کرمانشاه و مسئولین استان نیز که با برنامه ریزی تلفات این حادثه را به حداقل رساندند تشکر می کنم.

* به زودی پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی مناطق زلزله زده را شروع می کنیم

کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان نیز در این مراسم ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی استاندار کرمانشاه به جهت بازسازی مناطق زلزله زده گفت: بانک های دولتی و خصوصی برای بازسازی مناطق زلزله زده در کنار مسئولین استان کرمانشاه هستند.

وی اظهار داشت: با توافق های انجام شده در حوزه ساخت فضاهای آموزشی، بهداشتی و درمانی و کمک رسانی به مناطق زلزله زده بانک ها در این تفاهم نامه مسئولیت هایی را بر عهده گرفته اند که به موقع انجام خواهد شد.

پرویزیان با بیان اینکه در این جلسه موضوع بسیار مهم احداث و بازسازی واحد های تولیدی و صنعتی استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: امیدوارم با فهرستی که وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار بانک ها قرار می دهد بانک ها به زودی تسهیلات پرداختی به واحدهایی که از چرخه تولید خارج شده بودند را در دستور کار قرار دهند.

مدیرعامل بانک پارسیان خاطرنشان کرد: بانک ها در تفاهم نامه همکاری مشترک برای بازسازی مناطق زلزله زده موظف هستند سرمایه در گردش لازم و سرمایه ثابت را برای واحدهای تولیدی و صنعتی تأمین کنند.

علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز در این جلسه گفت: رفع مشکلات مردم در مناطق زلزله زده بیانگر وحدت بین همه مردم و دستگاه های اجرایی است تا آلام مردم را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه باید خود را وقف موضوع کمک به هموطنان عزیزمان کنیم افزود: لازم است، مسئولین به اسکان دائم و اشتغال مردم در مناطق زلزله زده توجه ویژه ای داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید