گلایه از عدم‌ تخصیص بودجه هلال احمر در ۳سال گذشته

    کد خبر :184312

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: متاسفانه در سه سال اخیر نتوانستیم بودجه مصوب مجلس برای هلال احمر را بصورت کامل دریافت کنیم.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، نشست هم اندیشی علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر با اعضای فراکسیون هلال احمر مجلس شب گذشته در ساختمان صلح برگزار شد.

در این جلسه رئیس جمعیت هلال احمر با قدردانی از حمایت های نمایندگان مردم در خانه ملت از جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: به واقع مجلس رابط جمعیت با مردم برای دریافت نقطه نظرات مردمی است و یکی از بازوهای قدرتمند جمعیت هلال احمر برای ورود به بدنه جامعه محسوب می شود.

پیوندی با اشاره به بودجه سال های گذشته جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: متاسفانه در سه سال اخیر نتوانستیم بودجه مصوب مجلس برای هلال احمر را به صورت کامل دریافت کنیم و با توجه به روند اتفاقات و حوادثی که با آن مواجه ایم باید سازوکار مشخص و جدی برای دریافت بودجه صورت بگیرد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد جمعیت هلال احمر در سه ماهه گذشته گفت: در ابتدا ما با موضوع آوارگان روهینگیایی مواجه بودیم که بنده در اولین سفر ماموریتی خود به بنگلادش رفتم و از نزدیک شاهد شرایط سخت مردم آواره روهینگیایی در اردوگاه ها بودم.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه به فعالیت جمعیت هلال احمر برای پوشش مراسم اربعین حسینی در داخل و خارج از ایران اشاره و تصریح کرد: اربعین امسال هم از نظر تجهیزات و هم نیروی انسانی افزایش چشمگیری را شاهد بودیم که در مجموع یک هزار و ۴۶۰ نیرو که همگی داوطلب بودند برای پوشش این مراسم در مسیرهای منتهی به کربلای معلی ارائه خدمت می کردند.

دکتر پیوندی با تاکید بر افزایش ارائه خدمات از ۱۲ به ۱۵ روز و ارسال ۱۹۰ تن دارو به عراق برای این مراسم افزود: با همه تمهیدات انجام شده خدمات خوبی در این ایام به زوار حسینی ارائه شد و مسئولان کشوری و لشکری که از نزدیک این خدمات را دیدند بر فعالیت صادقانه و بدون چشمداشت نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر صحه گذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه مهم ترین موضوع در ماه های اخیر ، وقوع زلزله در استان کرمانشاه و امدادرسانی به مردم آن خطه بوده است ، افزود: خدمات خوبی از ابتدای وقوع زلزله تا کنون ارائه شده است و همچنان ادامه دارد و می توان گفت برای نخستین بار در تاریخ جمعیت هلال احمر نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان گزارشی آماری از خدمات ارائه شده در مناطق زلزله زده کرمانشاه، تاکید کرد: در حال حاضر برنامه ریزی بر محور توزیع بسته غذایی یکماهه( نوبت دوم) و همچنین نحوه استفاده از کمک های مردمی جمع آوری شده؛ است که در این زمینه مقرر شده است بخشی از این کمک ها صرف خرید اقلام ضروری خانوارهای زلزله زده شود.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین برای تامین نیازهای امدادی

همچنین در این جلسه اعضای فراکسیون هلال احمر مجلس با قدردانی از زحمات شبانه روزی جمعیت هلال احمر در حوادث اخیر خصوصا زلزله استان کرمانشاه بر حمایت از جمعیت هلال احمر در مجلس به منظور تقویت ناوگان امدادی و تجهیز انبارها و امدادها و ارج نهادن بر فعالیت امدادگران داوطلب تاکید کردند.

بنابر این گزارش؛ توجه به بودجه جمعیت هلال احمر در سال های آتی، برنامه ریزی برای گسترش آموزش همگانی و در ادامه پیشگیری و کاهش اثرات حوادث و بلایا، توجه به پتانسیل نیروی های جوان و امدادگر جمعیت هلال احمر، افزایش حق ماموریت و ایاب و ذهاب امدادگران، استفاده از فضاهای مجازی و رسانه ای برای پررنگ کردن فعالیت ها، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین برای تامین نیازهای امدادی از جمله موضوعات مورد تاکید نمایندگان بود.

یادآور می شود در این جلسه مهندس محمود محمدی نسب، دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز گزارشی از بازدید خود از مناطق زلزله زده استان کرمان و نحوه امدادرسانی به مردم ارائه کرد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید