خلیفه ارامنه تهران و شمال تاکید کرد

بیت المقدس پایتخت فلسطین است

    کد خبر :184126

خلیفه ارامنه تهران و شمال با تاکید بر اینکه بیت‌المقدس پایتخت فلسطین است افزود: تصمیم ناعادلانه رئیس جمهوری آمریکا در انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس و بی توجهی به قطعنامه‌ها و موازین بین‌المللی، جهان و به ویژه ملت‌های صلح طلب و عدالت جو را با چالش جدی مواجه ساخته است.

به گزارش ایسنا، اسخف اعظم سیبو سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران و شمال در سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: در این ایام جهان بیش از هر زمان دیگری به صلح، آسایش و دوستی نیاز دارد. در این روزها نگاه همه ما به بیت اللحم مکانی که عیسی مسیح به عنوان حکمران صلح و دوستی در آنجا زاده شد، دوخته شده و توجه ما بر وضعیت ملت فلسطین متمرکز شده است.

وی افزود: حضرت داوود در ستایش خداوندمی‌خواند راه زندگی را به من نشان می‌دهی و حضورت مرا سرشار از شعف می‌گرداند و بودن در کنار تو سعادتی جاودانه است.

وی ادامه داد: جهان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند مداخله الهی است تا جنگ‌ها پایان یافته، صلح برقرار شده و دوستی و آرامش میان انسان‌ها گسترده شود. برقراری صلح در جهان مشروط به تحقق عدالت و ایفای حقوق پایمال شده ملت‌ها است.

خلیفه ارامنه تهران و شمال با اشاره به اینکه ادیان و به ویژه ادیان الهی وظیفه هدایت پیروان خود به سمت یکتاپرستی و عدالت واقعی را بر عهده دارند افزود: تاریخ نشان داده است که صلح و عدالت تنها زمانی تحقق می‌یابند که گفت‌وگو و دوستی و احترام متقابل میان پیروان ادیان الهی برقرار شود. تاریخ ایران گواه این واقعیت است که ساکنان این سرزمین از دیرباز پیرو هر کدام از ادیان الهی که بودند در کنار هم زیسته و فعالیت کرده و با همزیستی مسالمت آمیز و احترام و دوستی متقابل حقانیت آیات کتب مقدس را به اثبات رساندند.

وی ادامه داد: امروز نیز پیروان ادیان مختلف و به ویژه ادیان الهی در سایه جمهوری اسلامی ایران از آزادی‌های عنوان شده در قانون اساسی در جهت رسیدگی به احوال شخصیه خود برخورداند. ایران سرزمین ادیان مختلف و مهد گفت‌وگو و هم زیستی مسالمت آمیز بوده و خواهد بود. متاسفانه جهان این واقعیت مسلم را انکار می‌کند.

اسخف اعظم سرکیسیان، بیت اللحم را به عنوان زادگاه حکمران صلح و دوستی معرفی کرد و افزود: بیت اللحم و سرزمین‌های اطراف آن این روزها در وضعیت فاجعه باری به سر می‌برند. تصمیم ناعادلانه رئیس جمهوری آمریکا در انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس و بی توجهی به قطعنامه‌ها و موازین بین‌المللی جهان و به ویژه ملت‌های صلح طلب و عدالت جو را با چالش جدی مواجه ساخته‌اند. ملت حق جوی فلسطین بی تردید موفق به ایفای حقوق پایمال شده خود خواهند شد.

وی ادامه داد: در اینجا باید این نکته را مورد تاکید قرار دهم که بر اساس الهیات مسیحی حیات سرزمین اسرائیل که به آن در عهد قدیم اشاره شده است پس از آنکه از پذیرفتن عیسی مسیح به عنوان مسیحای وعده داده شده از سوی پیامبران پیشین خودداری کرد پایان یافت. در نتیجه فلسطین موطن ملت فلسطین بوده و بیت‌المقدس پایتخت آن است. این ادعا که بیت‌المقدس از قدیم پایتخت اسرائیل بوده است و اخیرا نیز توسط یکی از مقامات سعودی در مطبوعات و شبکه‌های تلویزیونی مطرح شد دروغی آشکار است.

وی تاکید کرد: آری بیت‌المقدس پایتخت پادشاهی یهودا بوده است اما اسرائیل جدید پس از مسیحیت کلیسای مسیح است و بیت‌المقدس پایتخت فلسطین و مکانی مقدس برای پیروان سه دین توحیدی به شمار می‌آید.

خلیفه ارامنه تهران و شمال تاکید کرد: شایسته است با دیدی جامع به این موضوع نگاه شود و در این راستا گام‌های خردمندانه برداریم. باید به خاطر داشته باشیم اهداف بزرگ با ایثار و جان فشانی‌ها محقق خواهند شد. ملت‌های مظلوم با ایستادگی و پایداری خود به پیشرفت‌های بزرگ دست یافته و حقوق از دست رفته خود را بار دیگر به دست خواهند آورد. در این ایام گرامی درخواست من از کلیه آحاد ملت این بوده که با تفکر حرکت کرده و به امور خود رسیدگی کنند.برای برقراری صلح در جهان و به ویژه خاورمیانه و همچنین برای آسایش ملت ایران و سربلندی، موفقیت و سلامتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای و همچنین ریاست جمهوری و ملت بزرگ ایران دعا می‌کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید