۴ فن بازار تا پایان سال راه اندازی می شود

    کد خبر :184116

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران با بیان اینکه تا پایان سال ۴ فن بازار راه اندازی می شود، گفت: عملکرد ۶ماهه پایان سال این فن بازارها بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

اکبر قنبرپور در خصوص آخرین وضعیت فن بازارهای منطقه ای خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۶ فن بازار راه اندازی شده است که به زودی ۲ فن بازار دیگر نیز راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال تعداد فن بازارها به ۲۰ فن بازار منطقه ای می رسد، عنوان کرد: هدف اصلی فن بازارهای منطقه ای جذب سرمایه، فروش محصولات یا انتقال فناوری است.

به گفته رئیس مرکز فن بازار ملی ایران، عملکرد ۶ ماهه پایان سال این فن بازارها بیشتر از ۲۰ میلیارد تومان بوده است؛ این بدان معناست که فناوریهای ارائه شده در فن بازار ها توسط سرمایه گذاران سرمایه گذاری شده اند.

قنبرپور ادامه داد: در فن بازار ها سرنوشت بسیاری از طرح های فناورانه به خوبی رقم می خورد تا بتوانند ایده اولیه خود را به محصول تبدیل کنند.

به گفته رئیس مرکز فن بازار ملی ایران، فن بازارها برای تسهیل فعالیت‌های توسعه فناوری، شفاف‌سازی و تقویت بازار فناوری در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فن‌بازار به‌معنای بازار فناوری، محلی برای مبادلات فناوری است، افزود: در بازار فناوری فن‌بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناوری به «عرضه‌کنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» دارند. درضمن ارائه‌ مشاوره در خصوص مراحل انتقال فناوری در فن بازار صورت می گیرد.

قنبرپور خاطرنشان کرد: فن‌بازار ملی ایران به‌عنوان تنها مرجع اطلاعات فناوری کشور، تحت نظارت پارک فناوری پردیس، با هدف رفع نیازهای اطلاعاتی افرادی که با مقوله تجاری‌سازی دانش فنی و مبادله آن سروکار دارند و نیز کمک به رفع مشکلات تجاری‌سازی نوآوری‌ها تأسیس شده است.

به گزارش مهر، وی افزود: بر این اساس، پارک فناوری پردیس از طریق ساختار شبکه فن‌بازار ملی ایران، مسئولیت ساماندهی فن‌بازارهای عمومی کشور و ایجاد فن‌بازارهای تخصصی در حوزه‌های مهم و اولویت دار کشور را برعهده دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید