فنلاند خودروی خودران برفی ساخت

    کد خبر :184083

محققان فنلاندی خودروی خودرانی ساخته اند که قابلیت جهت یابی مسیر و حرکت در برف با سرعت ۴۰ کیلومتر برساعت را دارد.

به گزارش بازتاب به نقل از دیجیتال ترندز، خودروهای خودران امروزی برای تردد در خیابان های شهری ساخته شده اند و برای این منظور به نشانگرهای خطوط جاده و نقشه های GPS اتکا دارند. اما در کشورهای سردسیر مانند فنلاند این روند دچار مشکل می شود زیرا جاده ها پوشیده از برف هستند.

در همین راستا محققان مرکز تحقیقات فنیVTT سعی دارند با کمک خودروی خودران Martti این مشکل را حل کنند. این خودرو برای جهت یابی در جاده های مملو از برف برنامه ریزی شده است. شرکت Volkswagen Touareg آن را ساخته که مجهز به انواع مختلف آنتن، حسگر، دوربین و اسکنرهای لیزری است.

سرعت خودروی Martti برای حرکت در برف نوعی رکورد به حساب می آید. این خودرو می تواند با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت و بدون کمک نشانگرهای خطوط جاده هنگام بارش برف حرکت کند.

به گفته مدیر پروژه این خودرو Martti حتی می تواند با سرعت بیشتری نیز حرکت کند. جالب آنکه بیشتر خودروهای خودران مجهز به سیستم ردیاب نور و طیف بندی هستند. این سیستم ها در شرایط برفی فعال نمی شود. اما حتی هنگامی که بارش برف عملکرد حسگرهای ۳ بعدی خودرو را می کاهد، Martti می تواند به حرکت خود ادامه دهد.

در این خودرو رادار و سه لیزر روبه جلو نیز تعبیه شده است.

گروه سازنده این خودرو تصمیم دارند تجهیزات بصری آن را ارتقا دهند و وضوح رادار را نیز بهبود دهند. به هرحال خودروی Martti از اوایل سال آتی میلادی قابلیت برقراری ارتباط با سیستم حمل و نقل فعلی این کشور را خواهد داشت.

آزمایش های این خودرو در جاده Aurora E8 intelligent در فنلاند انجام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید