آقامیرسلیم: حل کردن مشکلات ورزش کشور مرد عمل می‌خواهد و اراده قوی/ آیین‌نامه جدید انتخابات فدراسیون‌ها نیاز به اصلاحیه دارد

  • ورزشی
  • سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ۹:۰۰
    کد خبر :183882

رئیس سابق فدراسیون نجات غریق گفت: برطرف کردن مشکلات ورزش کشور مرد عمل و اراده قوی می‌خواهد.

سیدمصطفی آقامیرسلیم رئیس سابق فدراسیون نجات غریق در گفت‌وگو با فارس گفت: درس بزرگی از انتخابات فدراسیون گرفتم شاید بسیاری از دوستان ما باور نمی‌کردند که با تمام آرا به رئیسی جدید برسیم. این نشان می‌دهد که در نجات غریق اتحاد و همدلی بسیاری وجود دارد و از اعضای مجمع هم همدلی خوبی داشتند البته بار سنگینی بر دوش آقای ایلخان می‌اندازد که کار او را دشوارتر می‌کند اما باید با تمام قدرت در فدراسیون کارش را ادامه دهد.

وی افزود: فدراسیون نجات غریق در طول این ۲۸ سال با کمک رؤسای هیأت‌ها و مربیان فعالیت‌های بسیار خوبی داشته است که حاصل آن پرورش مربیان و نجات‌ غریقان درجه یک و درجه دو است. تعداد منجی‌یان از میان خواهران حدود ۵۰ هزار نفر هستند که رقم بسیار قابل توجهی است و ما امروز کم و کسری در زمینه مستقر کردن منجی غریق در استخرهای آقایان و بانوان نداریم. اما تنها مسئله‌ای که باقی مانده و باید به آن توجه شود این است که ما به غیر از سواحل شمال در کنار رودخانه‌ها هم به ویژه در استان‌های گرمسیر به دلیل استقبال زیاد جوانان از آب‌ها غریق زیادی می‌دهیم که باید اتفاق خوبی در این زمینه صورت بگیرد که این نیازمند پشتیبانی وزارت ورزش است که نیروها در آنجا هم مستقر شوند و ما دیگر شاهد آن نباشیم که جوانان ما در آب‌های رودخانه‌ها غرق شوند. امیدواریم در آینده آقای ایلخان نوری این مسئله را به نتیجه برساند. البته همه رؤسای هیأت‌ها این آمادگی را دارند که در این زمینه به او کمک کنند.

وی در خصوص قوانین جدیدی که وزارت ورزش برای کاندید شدن در انتخابات ریاست فدراسیون اعمال کرده است، گفت: آیین‌نامه‌ای را وزارت ورزش تدوین کرده که در آن محدودیت سنی گذاشتند با این آیین‌نامه نمی‌شود محدودیت حقوقی ایجاد کرد و این اعمال محدودیت قانون می‌خواهد که وزارت ورزش به این نکته توجه نداشته و ممکن است باطل شود و اصلاحیه‌ای صورت بگیرد. این امر باعث می‌شود مشکلاتی به وجود بیاید. نمی‌دانم سرانجام چه می‌شود ولی ممکن است بعضی‌ها در این خصوص شکایت کنند البته در فدراسیون نجات غریق همه همدل هستند و اصل قضیه خدمت است که ما انجام می‌دهیم. چه ریاست داشته باشم چه نداشته باشم امیدوار هستم بتوانم کمک کنم تا مردم نجات پیدا کنند.

آقامیرسلیم در خصوص اینکه اگر کسی ۳۰ سال بر یک فدراسیون ریاست کند کار درستی است یا خیر، اظهار داشت: این یکی از موفقیت‌های بسیار خوب است که نشان می‌دهد در طول این همه سال آیا رئیس یک فدراسیون توانسته است جانشینانی را برای خود بپروراند یا خیر. شما ملاحظه کردید چه استقبال خوبی از کسی که ما به عنوان نایب رئیس خودمان معرفی کرده بودیم، شد و وی با اکثریت آرا به عنوان رئیس بعدی این فدراسیون انتخاب شد. ما برای جانشین‌پروری کم نگذاشتیم. اما نکته دیگری وجود دارد که از آن به راحتی نمی‌توان عبور کرد و آن تجربیاتی است که در طول سالها مدیریت برای یک رئیس کسب می‌شود و تجربه در بحث ورزش و امداد حرف اول را می‌زند و کسانی که جوان‌تر هستند، کمتر این تجربیات را دارند. حتماً باید از پیشکسوتان و از دانش آنها استفاده شود. ما در جهان هم این را نداریم که به خاطر سن در حالی که قابلیت‌های جسمانی برای فرد وجود دارد، کنار گذاشته شود و باید با همکاری وزارت ورزش در این خصوص اصلاحیه‌ای زده شود که در آینده چنین نقصی وجود نداشته باشد. جوان‌ها هم می‌توانند کارشان را انجام دهند و وقتی پرورش یافتند، در سطوح بالاتر خدمت کنند. ضمن اینکه احترام پیشکسوتان خودشان را هم دارند.

رئیس سابق فدراسیون نجات غریق در خصوص عملکرد وزارت ورزش در این چند سال بیان داشت: عملکرد وزارت ورزش بسیار متغیر بوده است. مسائل و مشکلات در ورزش کم نیست. هم اراده‌ای قوی می‌خواهد و هم مرد عمل؛ برای اینکه از پس مسائلی که در ورزش پیش می‌آید، بربیاید و حل و فصل کند. امیدواریم کسانی که مسئولیت وزارت ورزش را برعهده دارند بتوانند با همکاری پیشکسوتان صحنه ورزش و فدراسیون‌های ورزشی مشکلات را حل کنند و گام‌های خوبی در این خصوص برداشته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید