چرا «روحانی» معاون اجرایی خود را منصوب نمی‌کند؟!

    کد خبر :183841

«حسن روحانی»، رئیس جمهور امروز در احکامی جداگانه، برخی معاونان و مشاوران خود را منصوب کرد؛ افرادی که در دولت یازدهم هم مشاور، معاون و یا دستیار رئیس جمهور بودند؛ اما رفتن «محمد شریعتمداری» از معاونت اجرایی رئیس جمهور و آغاز به کارش در جایگاه وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنان خبری از انتصاب معاون اجرایی جدید برای روحانی در دولت دوازدهم نیست.

به گزارش «تابناک»؛ رئیس جمهور امروز احکام «رضا فرجی دانا» به عنوان مشاور علمی رئیس جمهوری و «حسینعلی امیری» به سمت معاون امور مجلس رئیس جمهور را تمدید کرد تا آنها همچون دولت یازدهم در دولت دوازدهم نیز عهده دار این مسئولیت ها باشند.

«حسن روحانی» همچنین «حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی» را که در دولت یازدهم دستیار رئیس جمهور بود، به مشاوری رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی منصوب کرد و در حکم تازه ای، «اکبر ترکان» را به عنوان مشاور خود در امور هماهنگی نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار شهری معرفی کرد.

رئیس جمهور در حالی مشاوران و معاونان خود را معرفی و احکام آنها را صادر کرده است که همچنان پس از رفتن «محمد شریعتمداری» به وزارت صنعت، معدن و تجارت، جای او در معاونت اجرایی ریاست جمهوری خالی مانده و هیچ فردی جانشین معرفی نشده است.

با وجود اینکه هنوز تکلیف معاونت اجرایی رئیس جمهور مشخص نشده، در بودجه پیشنهادی سال ۹۷ ردیف‌ مشخصی برای آن در نظر گرفته شده است؛ بنابراین، بودجه پیشنهادی برای معاونت اجرایی ریاست جمهوری در سال آینده 239.321.700.000 تومان معادل ( 239 میلیارد و 321 میلیون و 700 هزار تومان) پیشنهاد شده است.

موضوع درباره انتخاب این معاونت رئیس جمهور وقتی جالب تر می شود که پای صحبت رئیس دفتر رئیس‌جمهور در این خصوص بنشینیم. «محمود واعظی» درباره معرفی معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفته که «‌ در حال حاضر قصد معرفی معاونت اجرایی رئیس‌جمهور را نداریم.» او درباره اختصاص بودجه به معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری، آن هم در شرایطی که معاون اجرایی رئیس‌جمهور مشخص نیست، نیز توضیح داده که «در حال حاضر معاونت اجرایی فعالیت‌هایی که در گذشته انجام می‌داده همچون گذشته انجام می‌دهد و همه آن‌ها سرجایشان هستند.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در خصوص بودجه سال 97 معاونت اجرایی خاطرنشان کرد: «این ردیف بودجه برای آن دسته از فعالیت‌هایی که بخشی از آن در دولت و بخشی دیگر در وزارت‌خانه انجام می‌شود، در نظر گرفته شده است.» سخن واعظی درباره زمان احتمالی معرفی معاون اجرایی رئیس‌جهور نیز یادآور شده که «هر وقت انتخاب شد، می‌گوییم در حال حاضر بنایی برای این کار نداریم.»

در جریان معرفی کابینه دوازدهم زمزمه هایی درباره سرنوشت معاونت اجرایی رئیس جمهور و احتمال واگذاری مسئولیت ها و اختیارات این معاونت به رئیس دفتر رئیس جمهور شنیده می شد. از آنجا که در زمان طرح این گمانه زنی ها هنوز هیچ مسئولی برای دولت دوازدهم برگزیده نشده و دولت هم البته کار خود را آغاز نکرده بود، بحث ها این گونه عنوان می شد که «اگر واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور باشد، مسئولیت های معاونت اجرایی رئیس جمهور را هم بر عهده خواهد داشت.»

حالا سخنان «محمود واعظی» در خصوص اینکه دولت فعلا بنایی برای انتخاب معاون اجرایی ندارد، موید همان گمانه زنی های زمان معرفی کابینه دوازدهم است. با این شکل که به احتمال خیلی فراوان در نهایت روحانی معاون اجرایی برنگزیند و اختیارات این بخش را به رئیس دفتر خود واگذار کند. از آنجا که بودجه تقریبی 240 میلیاردی برای معاونت اجرایی در سال 97 پیش بینی شده و مسئولیت های مهم معاونت اجرایی، باید این را پرسید که آیا رئیس دفتر رئیس جمهور می تواند همزمان مسئولیت دفتر ریاست جمهوری، نهاد ریاست جمهوری و همچنین معاونت اجرایی ریاست جمهوری را همزمان بر دوش بکشد؟!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید