بلوک های سبک ساختمانی ساخته شد/ مقاوم سازی سازه در برابر زلزله

    کد خبر :183811

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت بلوک های سبک ساختمانی برای مقاوم سازی سازه ها در برابر زلزله شدند.

رضا مخملباف مجری طرح «بلوک های سبک ساختمانی در راستای مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله» و مدیر یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، در گفتگو با مهر اظهار داشت: بلوک های سبک ساختمان در جداره داخلی و خارجی انواع ساختمان به کار می رود و ساختمان را در برابر زمین لرزه مقاوم می کند.

وی با بیان اینکه از این بلوک ها می توان در تیغه بندی ها و دیوارهای پیرامونی ساختمان نیز استفاده شود، خاطرنشان کرد: این بلوک ها مزیت های زیادی به ساختمان اضافه می کند که یکی از آن مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله است.

مخملباف تاکید داشت: در واقع زلزله باعث مرگ افراد نمی شود؛ این ساختمان است که باعث مرگ و میر به هنگام زمین لرزه می شود از این رو ساخت سازه های ضد زلزله یا مقاوم در برابر زلزله از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه سازه های ساختمان ها مقاوم نیستند و ضوابط مهندسی در ساخت و ساز آنها رعایت نمی شود، جان انسان ها به خطر می افتد اما ما در این شرکت در صدد آمدیم تا بلوک هایی را طراحی کنیم که خطر مرگ را به هنگام زلزله از افراد دور کند.

به گفته مخملباف، هرچه بلوک سبک تر باشد و از سوی دیگر الیاف آن به گونه ای طراحی شده باشد که به هنگام زلزله همدیگر را رها نکنند بهتر است؛ از این رو این ویژگی ها در بلوک هایی که طراحی کرده ایم وجود دارد.

مدیر شرکت دانش بنیان تولید کننده بلوک های ساختمانی خاطر نشان کرد: این بلوک های ساختمانی از فروپاشی به هنگام زلزله ممانعت می کنند.

وی با اشاره به صادرات محصولات خود افزود: تا پیش از اینها به کشور عراق صادرات داشتیم ولی مجموعه های دولتی برای صادرات به عراق، قطر و ترکیه با ما شرکتمان همکاری کرده اند؛ قرار است نمونه محصولمان را برای این کشور ها ارسال کنیم تا در پی آن مذاکراتی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: شرکت دانش بنیان تولید کننده بلوک های سیمانی سبک در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید