رییس جمهور گواتمالا: سفارت مان را از تل آویو به قدس منتقل می کنیم

    کد خبر :183290

گواتمالا یکی از 7 کشوری بود که در کنار آمریکا به قطعنامه اخیر سازمان ملل در محکومیت انتقال سفارت به شهر قدس، رای منفی داده بود.

پس از اعلام تصمیم جنجالی دونالد ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به شهر قدس، رییس جمهور گواتمالا هم اعلام کرد این کشور سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان، ” جیمی مورالس” رییس جمهور گواتمالا با اعلام این مطلب در صفحه رسمی فیسبوک خود افزود او با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در این باره صحبت کرده و به وزارت امور خارجه این کشور دستورات لازم را برای آغاز روند انتقال سفارت، داده است.

گفتنی است گواتمالا در کنار 6 کشور کوچک دیگر – به همراه ایالات متحده آمریکا- تنها 8 عضو سازمان ملل بودند که به قطعنامه محکومیت تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، رای منفی دادند.

ایالات متحده آمریکا با تقدیر از رای منفی این 7 کشور کوچک، به آنها وعده افزایش کمک های اقتصادی داده است.

گواتمالا کشوری در آمریکای مرکزی است.

هفته گذشته نتانیاهو در مصاحبه ای با سی ان ان اعلام کرده بود کشورهای دیگری نیز هستند که تصمیم به انتقال سفارت خود به شهر قدس گرفته اند و این کشورها به مرور این تصمیم خود را اعلام کرده اند.

با وجود این ادعای نتانیاهو اما رای گیری پنج شنبه گذشته قطعنامه محکومیت انتقال سفارت به قدس، نشان داد که اکثریت قریب به اتفاق کشورها از این تصمیم ناراضی بوده و از سیاست دولت ترامپ در این باره دنباله روی نمی کنند و تنها 7 کشور غالبا ذره ای که به این قطعنامه رای منفی دادند، ممکن است دنباله روی سیاست ترامپ و نتانیاهو باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید