شکسته شدن یک رکورد و چند طلسم/ دامادی که حریف پدرهمسرش نشد

  • آرشیو
  • دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ۹:۵۵
    کد خبر :183212

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال جذابیت‌های زیادی داشت؛ از شکسته شدن یک رکورد و طلسم در بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان گرفته تا شکست مهدی تارتار برابر پدرهمسرش.

چرخ لیگ برتر بعد از تعطیلات نیم فصل به گردش در آمد و اولین هفته از مرحله برگشت این مسابقات در دو روز برگزار شد و نتایج جالب توجهی هم در این بازی ها به دست آمد. در این هفته استقلالی‌ها که گویا از بند رها شده‌اند با ارائه بهترین بازی توانستند بهترین نتیجه این فصل خود را بگیرند تا برای اولین بار در این فصل در یک هفته، پیروزی آبی‌ها با از دست دادن امتیاز پرسپولیس همراه باشد.

* طلسم و رکورد در یک بازی شکسته شد
در روزی که علیرضا بیرانوند موفق شد رکورد دقایق متمادی گل نخوردن که در اختیار آرمناک پطروسیان بود را بشکند، طلسم دروازه این تیم هم در همان بازی شکست تا در یک بازی شاهد همزمان شکسته شدن رکورد و طلسم مربوط به دروازه سرخ ها باشیم. در این بازی بیرانوند رکورد آرمناک پطروسیان را شکست و رحیم زهیوی نیز طلسم دروازه بیرانوند را شکست.

* هوای استقلال در زمستان بهاری شد
شاگردان وینفرد شفر که حالا روز به روز بهتر از قبل ظاهر می شوند، در هفته شانزدهم بهترین بازی خود را به نمایش گذاشتند و مزد این بهترین بازی، بهترین نتیجه این فصل بود که پیروزی ۴ بر صفر نصیب این تیم شد. هوای استقلال در اولین بازی زمستانی این تیم کاملا بهاری شد تا آبی ها با اشتیاق بیشتری لیگ را دنبال کنند.

* کریمی نیامده فیکس شد و هت تریک کرد
کمتر کسی فکرش را می کرد که محسن کریمی هنوز از راه نرسیده هم در ترکیب استقلال فیکس شده و در اولین بازی که در لیگ به میدان می رود ستاره بی چون و چرای بازی شده و هت تریک کند. حالا شفر برای نیم فصل دوم با اتکا به جوانانی مثل کریمی، برزای، حسینی، زکی پور، نورافکن، اسماعیلی، قائدی و … و استفاده از تجربه بزرگانی مثل ابراهیمی و جپاروف به روزهای رویایی استقلال نزدیک می شود.

* تارتار حریف پدر همسرش نشد
پارس جنوبی که حالا رسما در سیر نزولی قرار گرفته، در اولین بازی فصل در خانه خود مغلوب تیم گسترش تبریز شد تا یکبار دیگر فیروز کریمی مچ تارتار را بخواباند و باز هم داماد، حریف پدر همسرش نشود.

شاگردان تارتار سومین شکست فصل خود را در هفته شانزدهم تحمل کردند تا حالا نه تنها از رویای قهرمانی تا حد زیادی دور شوند، بلکه سودای آسیایی شدن آنها نیز با خطر مواجه شود. فولاد، پیکان، سایپا و حتی استقلال و گسترش فولاد تیم هایی هستند که در کمین تصاحب جایگاه پارس جنوبی در جدول نشسته اند.

* گسترش تنها تیم برنده خارج از خانه
فیروز کریمی و تیمش در هفته شانزدهم تنها تیمی بودند که خارج از خانه پیروز شدند. در این هفته سپیدرود، تراکتورسازی و استقلال تیم هایی بودند که در خانه پیروز شدند و گسترش فولاد تنها تیمی بود که خارج از خانه پیروز شد.

* زودهنگام و دیر هنگام ترین گل
علی عباسی بازیکن تیم سپیدرود رشت در دقیقه ۲ بازی مقابل نفت تهران گلزنی کرد تا این گل زودهنگام ترین گل هفته شانزدهم باشد. در دیدار بین تیم های پارس جنوبی و گسترش فولاد تبریز هم سید احمد موسوی مدافع راست تیم گسترش در دقیقه ۹۷ موفق به گلزنی شد تا این گل دیرهنگام ترین گل هفته شانزدهم باشد.

* تنها بازی بدون گل
هفته شانزدهم به طور کلی یک هفته نسبتا پر گل بود. در این هفته ۱۹ گل در ۸ بازی به ثمر رسید که گرچه این تعداد گل از استانداردهای جهانی کمتر است، اما به نسبت لیگ برتر کشورمان آمار نسبتا خوبی محسوب می شود. در این هفته در هر بازی به طور متوسط ۲/۳۷ گل به ثمر رسید و در این گلزنی سهم تیم استقلال با ۴ گل در یک بازی بیش از سایر تیم ها بود. تراکتورسازی و سپیدرود هم هر یک در این هفته ۳ گل به حریفان زدند تا بعد از استقلال در گلزنی های این هفته سهم بزرگی داشته باشند.

در هفته نسبتا پر گلی که پشت سر گذاشتیم تنها یک بازی بدون گل به پایان رسید که آن هم دیدار بین تیم های ذوب آهن و سیاه جامگان بود. این دیدار در اصفهان با تساوی بدون گل به پایان رسید تا همین نتیجه باعث ایجاد یکسری حاشیه برای تیم ذوب آهن و امیر قلعه نویی سرمربی این تیم شود.

* محسن کریمی بهترین گلزن هفته
مهاجم سرعتی تیم استقلال که نخستین بازی‌اش در لیگ برتر و دومین بازی این فصل خود را تجربه می‌کرد، تنها بازیکنی بود که در این هفته بیشتر از یک گل زد. کریمی ۳ گل از چهار گل تیمش را زد تا نه تنها اولین هت تریک فصل استقلال را کرده باشد و در پیروزی خوب این تیم سهم بزرگی داشته باشد، بلکه بهترین گلزن هفته شانزدهم هم لقب بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید