یاوه‌گویی تازه عربستان علیه ایران

    کد خبر :182867

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل بار دیگر ادعاهای واهی مقامات کشورش علیه ایران را تکرار کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه خبری النشره، عبدالله المعلمی نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که عربستان با قاطعیت و قدرت مقابل آنچه به‌زعم خود “یورش ایران در کشورهای عربی” خواند، مقابله می‌کند.

وی بدون اشاره به حمایت تمام‌عیار و علنی عربستان از گروه‌های مسلح و تکفیری در منطقه به‌ویژه در عراق و سوریه و نیز دخالت‌های آشکار کشورش در لبنان مدعی شد: “اقدامات عربستان در مقابله با تلاش‌های نظام ایران برای گسترش تروریسم در جهان عرب ــ از طریق (به‌زعم او) احزاب طائفه‌ای نظیر حزب‌الله که تهران آنها را حمایت مالی می‌کند و شبه‌نظامیان طائفه‌ای در عراق و سوریه و شبه‌نظامیان حوثی در یمن ــ عیان و آشکار است”.

وی همچنین با حمله به گروه‌های مقاومت در منطقه مدعی شد: “همه این باندها رویکرد قلدرمآبانه را علیه امت عربی دنبال می‌کنند اما عربستان با قاطعیت و عزم و قدرت در سطح میدانی و نیز در سطح دیپلماتیک در سازمان ملل و سایر محافل بین المللی با آن مقابله می‌کند”.

المعلمی درباره بحران با قطر نیز گفت: “موضع قطر دغدغه‌ای نیست. محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بر این نکته تأکید کرد و گفت که مسئله قطر بسیار بسیار بسیار کوچک است، به این مسئله فکر نکنید”.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید