پراید در میان 100 خودروی پرفروش دنیا در سال 2017 قرار گرفت

  • خودرو
  • یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ۱۴:۴۹
    کد خبر :182741

پراید که با وجود کیفیت پایینش، پرفروش ترین خودروی ایران شناخته می‌شود، به تازگی در لیست 100 خودروی پرفروش دنیا نیز در جایگاه هشتاد و سوم قرار گرفته است.

به تازگی گزارشی از وضعیت فروش خودروها در سراسر جهان منتشر شد که بر اساس آن، خودروهای تویوتا کرولا، فورد سری اف و فولکس واگن گلف به عنوان پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2017 معرفی شدند. نکته جالب این فهرست، قرارگیری نام پراید در میان خودروهای پرفروش بود، به گونه‌ای که این محصول ناایمن و بی‌کیفیت سایپا، بالاتر از خودروهایی چون فورد اکواسپورت، جیلی امگرند، سیتروئن سی 3، داچیا ساندرو، جیپ رانگلر، سوبارو ایمپرزا، چانگان سی اس 75، میتسوبیشی اوتلندر، پژو 2008، شورولت اونیکس و آئودی A4 در رتبه 83 جهان قرار گرفته است.
آمار تولید پراید در سال 2017

پرایدی که این روزها زمزمه توقف تولید آن به گوش می‌رسد، در ده ماه نخست سال 2017 در مجموع 207 هزار و 828 دستگاه تولید شد که نسبت به سال گذشته، رشد 5.5 درصدی را به ثبت رساند. البته این اولین بار نیست که پراید در میان پرفروش ترین خودروهای جهان قرار می‌گرفت و در سال گذشته نیز جایگاه هشتاد و یکم را به خود اختصاص داده بود.

اگر مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند و این بار واقعا شاهد توقف تولید پراید باشیم، احتمالا برای آخرین بار است که نام این خودرو را در لیست پرفروش ترین‌ها می‌بینیم؛ فروشی که ارتباطی به کیفیت و محبوبیت محصول سایپا ندارد و بیشتر خریداران از روی اجبار و گران‌تر بودن سایر خودروها اقدام به خرید آن می‌کنند.

همان‌طور که گفته شد بر اساس فهرست منتشر شده، خودروهای تویوتا کرولا، فورد سری F، فولکس واگن گلف، هوندا سیویک، تویوتا راو 4، هوندا سی آر وی، فولکس واگن تیگوان، فورد فوکوس، فولکس واگن پولو و تویوتا کمری در رتبه‌های اول تا دهم پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2017 قرار گرفته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید