۵ علامت هشداردهنده آلرژی غذایی را نادیده نگیرید

    کد خبر :182691

طبق نتایج مطالعاتی که در نشریه آلرژی و اپیدمیولوژی در آمریکا به چاپ رسیده، ثابت شده که حدود ۴ درصد بزرگسالان به نوعی مبتلا به آلرژی غذایی هستند.

به گزارش بازتاب به نقل از preventionواکنش های آلرژیک ناشی از مصرف مواد غذایی، در واقع واکنش سیستم ایمنی بدن است و زمانی اتفاق می افتد که بدن شما به اشتباه غذا را به عنوان یک مهاجم شناسایی و برای مقابله با آن تلاش می کند. بیش از ۱۶۰ نوع غذا وجود دارند که می توانند واکنش آلرژیک ایجاد کنند. در بزرگسالان این غذاها عبارتند از میوه ها، سبزیجات، لبنیات، بادام زمینی.

آلرژی غذایی به وضوح قابل پیش بینی است. واکنش می تواند روی پوست، سیستم تنفسی، دستگاه گوارش، و حتی قلب شما تاثیر بگذارد.

در اینجا ۵ نشانه هشداردهنده ابتلا به آلرژی غذایی بیشتر معرفی شده است:

علائم پوستی: احساس خارج، تورم پوست و حتی اگزما و قرمزی پوست دست ها و پاها و حتی اطراف دهان می تواند به شما هشدار دهد که به نوعی ماده غذایی آلرژی دارید. این علائم معمولا چند دقیقه قبل از مصرف مواد غذایی ظاهر می شوند.

ضعیف شدن ضربان قلب: در برخی موارد، آلرژی غذایی نتیجه ای بیش از آثار پوستی دارد و می تواند منجر به ضربان قلب ضعیف شود. احساس ضعف و افت فشار خون بعد از مصرف برخی اقلام غذایی نیز از دیگر علائم آلرژی غذایی است.

عوارض دهانی: آلرژی همچنین می تواند منجر به خارش دهان و سرفه خفیف شود. این علائم معمولا بعد از مصرف برخی میوه ها و سبزیجاتی که دارای پروتئین یا گرده هستند، ظاهر می شود. این نوع آلرژی معمولا فقط دهان را درگیر می کند و چند دقیقه بعد از مصرف غذای مقصر، از بین می رود.

تنگی قفسه سینه: بروز مشکل در بلع و یا احساس سفتی در قفسه سینه فقط مربوط به بیماری دریچه ای قلب نیست و می تواند ناشی از آلرژی غذایی باشد. برخی واکنش های آلرژیک منجر به التهاب مری و احساس تنگی در گلو می شود.

تهوع: شایع ترین نشانه های گوارشی ناشی از آلرژی های غذایی، تهوع، استفراغ، اسهال و دردهای شکمی هستند.در نهایت شوک آنافیلاکتیک شدیدترین واکنش به حساب می ‌آید. در این صورت درمان اورژانسی، ضروری است. این حالت خود را به شکل احساس بیماری، خارش، کهیر و مشکل در تنفس نشان می ‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید