تصویب دو فوریت طرح اعلام «قدس» به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین

  • سیاسی
  • یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ۱۳:۳۵
    کد خبر :182667

نمایندگان مجلس دو فوریت طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی آن، بیت‌المقدس پایتخت همیشگی کشور فلسطین خواهد بود.

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در دفاع از فوریت این طرح گفت: بیت‌المقدس به عنوان قبله اول مسلمانان، از جایگاه مهمی در بین مسلمانان برخوردار است. متأسفانه رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً در اقدامی غیرقانونی و با زیر پا گذاشتن قواعد حقوق بین‌الملل و نادیده گرفتن جایگاه حقوقی سازمان ملل در حمایت از رژیم جعلی و اشغالگر اسرائیل، به صورت یکجانبه بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی معرفی کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار داشت: این در حالی است که سازمان ملل با توجه به آخرین معاهده صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین، بخش شرقی و حتی بخش غربی بیت‌المقدس را جزو اراضی اشغالی و متعلق به کشور فلسطین می‌داند.

نمایندگان با ۱۸۷ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در مجلس، با دو فوریت این طرح موافقت کردند.

در صورت تصویب نهایی این طرح، تبصره‌ای به قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین اضافه می‌شود که از نظر جمهوری اسلامی، بیت‌المقدس پایتخت همیشگی کشور فلسطین خواهد بود.

نمایندگان پس از تصویب فوریت این طرح، با فریادهای «مرگ بر اسرائیل»، مخالفت با اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا را اعلام کردند.

به گزارش مهر، طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، طرح‌های دو فوریتی ۴۸ ساعت پس از تصویب دو فوریت، در دستور کار مجلس قرار خواهند گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید