چوب حراج بانک مرکزی روسیه به بانک‌های ورشکسته

    کد خبر :182542

بانک مرکزی روسیه قرار است بعداز احیاء بانک‌های ورشکسته، آنها را بفروشد؛ ضمن اینکه در سال جاری میلادی ۶۱ بانک دیگر روسی را تعطیل کرده است.

بانک مرکزی روسیه به بانک‌هایی که در حال ورشکستگی هستند کمک مالی می‌کند و بعد از بهبود و روبه راه شدن آنها، برنامه واگذاری آن بانک‌ها را به بازار دارد.

در چند ماه گذشته، بانک مرکزی روسیه سه بانک بزرگ «اوتکریتی»، «بی اند پی» و «پرومسویاز بانک» را از بحران مالی نجات داده است؛ در حالیکه طی چند سال اخیر صدها بانک به دلیل مشکلات مالی مجبور به خارج شدن از صنعت بانکداری روسیه شده‌اند.

همچنین بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: بانک‌هایی را که به آنها کمک مالی به منظور خروج از ورشکستگی کرده را به فروش خواهد گذاشت و برای آنها خریدار پیدا می‌کند.

پیش از این بانک مرکزی روسیه اعلام کرده بود که در حال بررسی ادغام بانک‌های «اوتکریتی» و «بی اند پی» است.

بر همین اساس، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در کنفرانس خبری سالانه خود، گفت: از شیوه بانک مرکزی روسیه در پاکسازی بخش بانکداری این کشور به منظور سالم‌تر شدن سیستم مالی حمایت می‌کند.

به گزارش رویترز،بر پایه این گزارش، بانک مرکزی روسیه از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۶۱ بانک را تعطیل کرده و تعداد بانک‌های روسی به ۵۲۰ بانک کاهش پیدا کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید