در حال حاضر چه چیزی مهم‌تر از رأی دادن؟

    کد خبر :18247

خشایار دیهیمی با تأکید بر ضرورت حضور در پای صندوق‌های رأی گفت: شانه خالی کردن و متوسل شدن به استدلال‌های کم‌قوت به دور از هر نوع شرافت مدنی و شهروندی است.

این مترجم و فعال فرهنگی با اعلام حمایت از حسن روحانی و دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی به ایسنا گفت: این رأی دادن‌ سرنوشت ۴۰ ساله مملکت‌مان را تعیین می‌کند و در حال حاضر ما مهم‌تر از این مسئله چه چیزی داریم؟

او در ادامه گفت: امروز واقعا حضور در پای صندوق‌های رأی یک وظیفه مدنی برای تک تک آدم‌هاست. الان باید کدورت‌ها و مطالبات شخصی را کنار گذاشت، چون با سرنوشت تک تک آدم‌های جامعه سروکار داریم. هر کسی ادعای دلسوزی برای مملکت و مردم می‌کند، برای مملکت ادعای روشن‌فکری می‌کند، اگر در این شرایط با خودش کنار نیاید و به استدلال‌های کم‌قوت برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت متوسل شود فکر می‌کنم به دور از هر نوع شرافت مدنی و شهروندی است. امروز از هر زمان دیگری ضروری‌تر است که یک یک‌مان نه تنها برویم و رأی بدهیم بلکه باید به همدیگر و با زبان اخلاق توصیه کنیم اندکی بیشتر فکر کنیم و از گذشته عبرت بگیریم. اگر کسی فکر می‌کند دوره احمدی‌نژاد با دوره روحانی فرقی نداشته من با چنین آدمی سخنی ندارم. اگر آن فرد بتواند کلاهش را قاضی کند که این دو یکی نیستند و باز هم پای صندوق‌های رأی نیاید فکر می‌کنم کار غیراخلاقی انجام می‌دهد.

دیهیمی افزود: قطعا روز جمعه (۲۹ اردیبهشت) می‌روم و به آقای روحانی رأی می‌دهم. من معتقدم دوران احمدی‌نژاد بد نبود بلکه فاجعه و مصیبت بود. اگر ما نرویم و رأی ندهیم برای جامعه‌مان فاجعه بزرگ‌تری پیش خواهد آمد. با این اوضاعی که پیش آمده قطعا انتخابات یک‌مرحله‌ای است. بنابراین دقیقه به دقیقه و لحظه به لحظه وظیفه مشارکت در انتخابات و این تکلیف بر ما سنگین‌تر می‌شود که پای صندوق‌ها برویم و به روحانی رأی بدهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید