ارتقای کیفیت شبکه زیرساخت ارتباطی/اتصال تمام روستاها به فیبرنوری

    کد خبر :182366

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از گسترش و ارتقای کیفی شبکه زیرساخت ارتباطی در ۶ ماه آینده و اتصال تمامی روستاهای کشور به فیبرنوری خبر داد.

صادق عباسی شاهکوه در جلسه هم اندیشی مدیران استانی شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به برنامه های مدنظر برای گسترش و ارتقای کیفی شبکه زیرساخت در ۶ ماه آینده گفت: مهمتر از توسعه و ظرفیت شبکه، پایداری آن است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن پروژه «تدبیر» از افزایش ظرفیت قابل توجهی در بخش انتقال خبر داد و گفت: ظرف چهار ماه آینده در بخش «IP» گشایشهای خوبی در شبکه زیرساخت ایجاد می شود؛ همچنین در شش ماه آینده شبکه زیرساخت با کیفیت عالی گسترش می یابد.

به گفته عباسی شاهکوه، افزایش کیفیت سرویس های زیرساختی موجب می شود تا اپراتورها بر بستر این شبکه سرویس های بهتری ارائه دهند و هیچ تنگنای ارتباطی به دلیل مشکلات زیرساختی وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مهمتر از توسعه و ظرفیت شبکه، پایداری آن است، ادامه داد: این پایداری متکی به مدیران استانی است تا با قراردادهای نگهداری شبکه، در جهت سرویس دهی مطلوب حرکت کنند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیاست اتصال همه روستاهای کشور به فیبرنوری دنبال می شود، افزود: در برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات مکلف شده است که ۸۰ درصد خانوارها را به اینترنت با سرعت ۲۰ مگابیت برثانیه دسترسی دهد.

به گزارش مهر، عباسی شاهکوه به موضوع تغییر ساختار استان ها اشاره کرد و گفت: لازم است این تغییرات را با نگاه فرصت محور بنگریم؛ سیاست وزارت ارتباطات آن است که در هر استان یک نقطه تماس با بیرون از وزارت ارتباطات وجود داشته باشد و آن را تقویت کند. برخی اشکالات در موضوع تغییر ساختار قابل رفع است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید