نویدادهم:

کاستی‌هایی که آموزش و پرورش با آنها دست و پنجه نرم می‌کند / استعداد دانش‌آموزان شکوفا نمی‌شود

    کد خبر :182309

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه آمده است گفت: امیدواریم مجلس در فصل بودجه به کمک ما بیایید و اعتبارات لازم برای اجرای سند را در اختیار ما بگذارد.

به گزارش ایسنا، مهدی نویدادهم در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت ششمین سالگرد رونمایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با بیان اینکه تدوین و اجرای سند تحول بنیادین چند پیش فرض دارد گفت: نخست آنکه آموزش و پرورش امروز ما آموزش و پرورش مطلوبی نیست و با کاستی هایی دست و پنجه نرم می کند. بواقع استعداد دانش آموزان آنطور که باید شکوفا نمی‌شود و باید برای حل آنها چاره اندیشی کرد.

وی افزود: دوم آنکه تغییر نظام جدید که بیش از صد سال سابقه دارد کار آسانی نیست. تحول بنیادین به مفهوم دقیق کلمه نیازمند عزم ملی و کار بسیار بزرگی است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اصحاب رسانه یاران آموزش و پرورش برای نهادینه سازی گفتمان تحول بنیادین هستند اظهار کرد:سند تحول بنیادین یک پروژه ویژه آموزش و پرورش نیست، بلکه یک پروژه ملی است.

نویدادهم در ادامه با اشاره به اینکه در شورای عالی پس از تصویب سند ضرورت تغییر اهداف و وظایف شورای عالی را احساس کردیم و لذا در اهداف و ماموریت‌های سند بازنگری کردیم گفت: تحول بنیادین به معنای تغییر عمیق، ریشه‌ای و همه جانبه است.

وی افزود: سند تحول دارای کارکردهایی است که از جمله آنها می توان به زمینه سازی برای به‌روز آوری، بالندگی و ارتقای آموزش و پرورش کشور همسو با سند چشم انداز اشاره کرد. یکی دیگر از کارکردهای سند ثبات برنامه است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه تولید و تصویب اسناد تحولی، زیرساخت سازی، اجرای 131 راهکار سند گام های تحول آفرینی هستند که برای تحقق آن با رعایت اصل مهندسی همزمان حرکت کردیم گفت: تدوین سند، تصویب سند، تبلیغ سند و تبیین سند چهار مرحله مدل مفهومی اجرای سند هستند که اکنون در مرحله چهارم قرار داریم.

نویدادهم به کمرنگ شدن و آسیب دیدن هویت ملی و اسلامی در میان نسل جوان اشاره کرد و گفت: طبق سندتحول بنیادین باید نسلی را تربیت کنیم که ویژگی های ایرانی و اسلامی را پاس بدارد. منفی نگری که این روزها در جامعه باب شده در بروز این آسیب اثرگذار است.

وی به تکالیف شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش در سند تحول اشاره و اظهار کرد: از سال90 که سند تحول رونمایی شد تا کنون 118 جلسه و 34 مصوبه داشتیم. شورای عالی نیز متناسب با سند تغییر ماموریت داد و اگر تمرکز ما در گذشته وضع قانون بود، امروز به سیاست گذاری های کلان و نظارت بر اجرای سند می پردازیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه تغییر نگاه و فرهنگ و تبیین مفاهیم سند از ضروریات پیش روی ماست عنوان کرد: باید وقتی اولیاء به ما مراجعه می کنند مفاد سند را مطالبه کنند و مصوبات مورد تاکید در سند از جمله ساحت های تربیت شش گانه را از ما بخواهند.

نویدادهم ادامه داد: خوشبختانه اجرای سند تحول در برنامه ششم توسعه آمده است و امیدواریم مجلس در فصل بودجه به کمک ما بیایید و اعتبارات لازم برای اجرای سند را در اختیار ما بگذارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید