تماس صوتی روی وای‌فای با هزینه مشابه تماس عادی ممکن شد

    کد خبر :182027

مکالمه تلفنی بر بستر وای‌فای (وای‌فای کالینگ) که پیش از این به صورت پایلوت راه‌اندازی شده بود به صورت تجاری و رسمی در کشور راه‌اندازی شد.

این سرویس با نام “تلفای” خدمتی نوآورانه است که اپراتور اول ارتباطی در کشور راه‌اندازی کرده که با استفاده از آن، مشترکان این اپراتور نیازی به پوشش شبکه تلفن همراه برای برقراری تماس نخواهند داشت بلکه تنها با دریافت و نصب اپلیکیشن تلفای، فعالسازی سرویس و اتصال به هر شبکه وای‌فای می‌توانند مکالمه کنند و برای این کار نیازی به استفاده از هیچ اپلیکیشن واسط دیگری ندارند.

همراه اول این سرویس را در پیاده‌روی اربعین امسال ارائه کرده بود؛ مشترکان می‌توانند پس از فعالسازی تلفای، تماس را با استفاده از شماره‌گیر تلفن همراه خود و همانند تماس عادی برقرار و دریافت کنند.

هزینه برقراری تماس نیز کاملا مشابه تماس عادی بوده و با استفاده از این سرویس اتصال به هر شبکه وای‌فای، مشابه اتصال به آنتن اپراتور است.

از مزایای این سرویس می‌توان به برقراری و دریافت تماس در نقاط با آنتن‌دهی ناپایدار یا با ازدحام بالا و مشکل ناپایداری آنتن‌دهی شبکه تلفن همراه در این نقاط یا داخل برخی ساختمانها حل خواهد شد.

همچنین در هنگام تماس، مخاطب تفاوتی بین تماس تلفای و تماس عادی مشاهده نمی‌کند و برخلاف سایر اپلیکیشنهای تماس اینترنتی که لازم است طرف دیگر مکالمه نیز اپلیکیشن را نصب کرده باشد، برای تماس از طریق تلفای طرف دیگر مکالمه نیازی به فعالسازی این سرویس ندارد.

به گزارش پویا؛مشترکانی که سیم‌کارت یوسیم دارند و گوشی همراه آنان اندروید 4.4 به بالا باشد، می‌توانند از این سرویس استفاده کنند و برای سیستم عامل ios نیز قرار است ارائه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید