سارقی که با وعده ازدواج دختران را سرکیسه می‌کرد، شناسایی کنید

    کد خبر :181907

مردی که با حضور در اماکن پرتجمع و شناسایی دختران مجرد با وعده ازدواج از آنان سرقت کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، در روز شنبه 29 مهرماه امسال خانم جوانی با مراجعه به کلانتری 107 فلسطین اعلام کرد که فردی به نام محسن وطنی اقدام به سرقت عابربانکش و برداشت پول از حساب وی کرده است، که بلافاصله پرونده ای در این خصوص تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 6 تهران ، پرونده در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت.

شاکی پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: مدتی قبل در ایستگاه مترو پسر جوانی به نام محسن وطنی به من مراجعه و با چرب زبانی از من خواهش کرد تا برای آنکه یکدیگر را بهتر بشناسیم، مدتی با یکدیگر ملاقات داشته باشیم و در صورت توافق و تفاهم با یکدیگر، زمینه ازدواج را فراهم کرده و موضوع را به خانواده های خود اطلاع دهیم. چندین جلسه با یکدیگر ملاقات حضوری داشتیم تا اینکه آخرین بار با یکدیگر به یکی از سینماهای تهران در میدان ولیعصر رفتیم. در مسیر بازگشت به خانه بودم که ناگهان پیامکی برای گوشی تلفن همراهم ارسال شد که با دیدن آن متوجه برداشت پول از حساب عابربانکم شدم.

شاکی ادامه داد: بلافاصله در کیف دستی ام به دنبال عابربانک گشتم اما آن را پیدا نکردم و ناگهان به یاد آوردم که چند روز پیش، محسن به بهانه زدن رمز دوم اقدام به گرفتن کارت از من کرده بود و من نیز شماره رمز خودم را به او داده بودم. بلافاصله با محسن تماس گرفتم اما او دیگر پاسخگوی تماس های من نبود و گوشی تلفن همراهش نهایتا خاموش شد.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، شکایت های مشابه دیگری با موضوعات مختلف کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که
در تمامی این پرونده ها مرد جوانی با مراجعه به خانم های جوان و با حیله و ترفند و طرح پیشنهاد دروغین ازدواج ، ضمن فریب این خانم های جوان اقدام به سرقت وجوه نقد و دیگر اموال با ارزش آنها کرده بود .

یکی از این شکات در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : چندی پیش در زمان مراجعه به بیمارستان با فردی به نام خلیل رضاپور آشنا شدم که در قسمت انتظار بیمارستان درکنارم نشسته بود، ابتدا موضوع صحبت در خصوص بیمارستان و هزینه های آن بین ما مطرح و او مدعی شد می تواند برای تأمین هزینه بیمارستان اقدام به تهیه وام بدون بهره کند. به این ترتیب آشنایی ما دو نفر آغاز شد و تنها چند روز بعد از اینکه با این شخص آشنا شدم او در چندین ملاقات حضوری به من پیشنهاد ازدواج داد و من نیز که طی همین مدت کوتاه به او علاقه مند شده و به اعتماد پیدا کرده بودم با پیشنهادش موافقت کردم اما او از این اعتماد سوء استفاده کرد و پس از سرقت طلاهایم، ناپدید شد.

با توجه به شیوه و شگرد متهم در شناسایی مالباختگان در مراکز پر رفت و آمد از جمله بیمارستان ها و ایستگاه های مترو ، تصاویر به دست آمده وی در اختیار حراست بیمارستان ها ، پلیس مترو و … قرار داده شد تا در صورت مشاهده و شناسایی متهم نسبت به اطلاع موضوع به پایگاه سوم و در صورت امکان دستگیری متهم اقدام کنند و سرانجام در روز پنجشنبه 23 آذرماه او توسط عوامل حراست بیمارستان شهید رجایی شناسایی شد و کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با مراجعه به بیمارستان متهم را قبل از خروج از محل دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

با دستگیری متهم پرونده ، هویت واقعی وی به نام رضا . خ متولد 1371 شناسایی و مشخص شد که وی با اسامی و هویت های مجعول ، با طرح پیشنهاد دروغین ازدواج ابتدا اعتماد زنان و دختران را جلب ، در ادامه با سوء استفاده از اعتماد ایجاد شده از سوی شکات ، ضمن فریب این افراد اقدام به سرقت اموال باارزش از جمله پول و طلاجات از آنها کرده است.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم به فریب زنان و دختران جوان و همچنین سرقت از آنها و به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگان احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کرده و اطمینان داشته باشند که هویت شکات به صورت محرمانه نزد پلیس محفوظ باقی خواهد ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید