اُفت بورسهای جهانی در آستانه تعطیلات کریسمس

    کد خبر :181873

شاخصهای سهام بزرگ جهان در معاملات آرامی که در آستانه تعطیلات سال نو میلادی وجود داشت، عملکرد منفی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، بورس وال استریت علی رغم افتی نامحسوس، در مجموع معاملات هفتگی روند صعودی چشمگیری را پس از تصویب لایحه ۱.۵ تریلیون دلاری کاهش مالیاتی توسط کنگره آمریکا و امضای آن توسط دونالد ترامپ- رئیس جمهور این کشور در روز جمعه به ثبت رساند.

بازارهای سهام جهانی طی هفته ای که گذشت پس از تصویب لایحه مالیاتی در مجلس سنا و کنگره که اکثریت آن در دست جمهوری خواهان است، رشد داشتند. انتظار میرود اصلاحات مالیاتی منجر به تقویت شرکت ها و رشد اقتصادی شود.

در معاملات روز جمعه، شاخص “داو جونز اینداستریال اوریج” با ۲۸.۲۳ واحد کاهش معادل ۰.۱۱ درصد به ۲۴۷۵۴.۰۶ واحد رسید. “اس اند پی ۵۰۰” با ۱.۲۳ واحد کاهش معادل ۰.۰۰۵ درصد به ۲۶۸۳.۳۴ واحد رسید و شاخص “نزدک کامپوزیت” با کاهش ۵.۴۰ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد به ۶۹۵۹.۹۶ واحد رسید.

طی هفته گذشته، شاخص “اس اند پی ۵۰۰” در مجموع ۰.۲۹ درصد، شاخص “داو جونز” ۰.۴۲ درصد و شاخص “نزدک” ۰.۳۴ درصد رشد داشتند.

هر یک یورو با ۰.۱ درصد کاهش به ۱.۱۸۵۸ دلار رسید. با این حال ارزش یورو امسال بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است که بهترین عملکرد این ارز طی ۱۴ سال اخیر به شمار میرود.

بازارهای سهام اسپانیایی در بین بزرگ ترین بازندگان معاملات بودند، مساله ای که این انتظار تحلیل گران را تایید کرد که اثر هرگونه تغییر در وضعیت کاتالونیا، غالبا محدود به اسپانیا خواهد بود.

بازده اوراق خزانه آمریکا که پس از تصویب لایحه مالیاتی به بالاترین سطح خود طی ۹ ماه اخیر رسیده بود، به دنبال توقف فعالیت های سرمایه گذاران قبل از کریسمس و پیش از عرضه هفته آینده اوراق قرضه کوتاه مدت و میان مدت دولتی، اندکی افزایش یافت.

پس از تعهد عربستان سعودی و روسیه مبنی بر اینکه هرگونه خروج از توافق کاهش تولید نفت تدریجی خواهد بود، بهای نفت در معاملات کمی کاهش یافت اما کماکان در بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۵ باقی ماند.

به دنبال افزایش تقاضای سازندگان کاتالیست خودرو که چشم انداز کمبود عرضه در بازار را تقویت کرد، بهای پالادیوم به بیشترین سطح خود طی ۱۷ سال اخیر رسید.

هر اونس طلا برای تحویل فوری به دنبال انتشار آمار اقتصادی آمریکا، برای ششمین روز متوالی افزایش یافت و به بیشترین حد خود طی دو هفته و نیم اخیر رسید.

در بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین با نزدیک ۳۰ درصد کاهش، به ۱۲۰۰۰ دلار رسید و حتی بهبود معاملات و بازگشت به سطح ۱۴۰۰۰ دلاری نتوانست مانع افت ۹ درصدی آن شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید